۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۹۳۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

برای مقابله با بی حجابی باید فرهنگ حجاب را ترویج کرد

برای مقابله با بی حجابی باید فرهنگ حجاب را ترویج کرد
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: با بگیر و ببند و برخورد نمی توان کسی را باحجاب کرد و بی حجابی را از بین برد بلکه باید فرهنگ حجاب را ترویج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به دین داری تأکید کرد و گفت: کسی دین دار است و دغدغه دین دارد که در انجام هر کار خود آن را با دین بسنجد.

وی با بیان این که دین شامل اعتقادات، احکام و اخلاق است، اظهار کرد: مشکلی که در جامعه امروز وجود دارد این است که ما دین دان زیاد داریم اما دین دار کم است، اگر کسی ادعای دین داری کند اما با خانواده خود بد اخلاقی کند و یا این که بدحجابی، اختلاس و دیگر اعمال ناپسند را انجام دهد، وی دین دار نیست و تنها ظاهر دین را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: دین دار یعنی کسی که همه ضوابط دین را رعایت کند، دین مجموعه ای از ارزش ها است، برخی معتقدند دین داری در جامعه به خاطر ظواهر زیاد شده اما این پوسته دین داری است و وقتی می توانیم بگوییم دین داری در جامعه زیاد شده است که آمار ازدواج زیاد شود و آمار طلاق و پرونده قضایی کاهش یابد.

کارشناس مذهبی افزود: مراسم های مذهبی و منبرهای عزاداری و مذهبی نسبت به قبل انقلاب در کشور صد برابر شده است، ما مشروب فروشی در کشور نداریم اما آیا آمار مشروب خواری هم پایین آمده است، ما مرکز فحشا در کشور نداریم اما آیا روابط حرام هم در کشور نداریم؟ در صورت کاهش این ها می توان گفت دین داری زیاد شده است.

وی با بیان این که دین داری به ظواهر نیست، تصریح کرد: چرا شبی یک خبر دادگاه اختلاس و سرقت داریم؟ چرا در این نظام اسلامی باید کسی با اختلاس صندوق فرهنگیان از کشور خارج شود؟ اگر دین داری است، این ها نباید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ترویج بی حجابی توسط رسانه های غربی اشاره کرد و گفت: رضا شاه به ترویج بی حجابی پرداخت اما با پیروزی انقلاب مردم به سوی حجاب روی آورند و در ادامه تحت تأثیر فضاهای مجازی در نسل سوم و چهارم انقلاب بی حجابی گسترش یافت بنابراین باید باورها تقویت و فطرت ها بیدار شود و جوان باور کند که این بی حجابی ثمره ای جز خود نمایی ندارد.

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: با بگیر و ببند و برخورد نمی توان کسی را با حجاب کرد و بی حجابی را از بین برد بلکه باید فرهنگ حجاب را ترویج کرد، امروز برخی افراد مانند بازیگران برای جوانان ما الگو هستند باید توجه کنیم که چه میزان به حجاب توجه دارند همچنین صدا و سیما چه میزان در خصوص حجاب وقت می گذارد و به این امر توجه دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات