۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۹۵۵
آیت الله صدیقی:

جسارت انگلیس بی پاسخ نخواهد ماند | مسؤولان به جوانان انقلابی میدان دهند

جسارت انگلیس بی پاسخ نخواهد ماند | مسؤولان به جوانان انقلابی میدان دهند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جسارت انگلیس بدون پاسخ نخواهد ماند، گفت: به زودی از بازوان پر قدرت ما آنچنان سیلی می خورند که برای همیشه پشیمان شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی نورانی فرمودند «اگر کسی علاقه مند است در روز قیامت خداوند را ملاقات کند و خداوند از او راضی بوده و او نیز از خداوند راضی باشد، باید پیرو علی بن موسی ارضا(ع) باشد».

وی با بیان اینکه هر کسی به دنبال رضای خداوند است، باید رضوی زندگی کند، اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی قول داده اند که هر کسی به زیارتشان برود، در سه موقف از مواقف موت از او دستگیری و شفاعت کند.

آیت الله صدیقی همچنین ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) به جایگاه عظیم و والای این بانوی بزرگوار اشاره و تأکید کرد: این بانوی جلیل القدر از حضرت مریم(س) چیزی کم ندارند، زیرا دامن ایشان نیز عالم پرور و فقیه پرور بوده و علمای بزرگی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دامن پاکیزه ایشان رشد یافتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون معاد ابراز کرد: مرگ آغاز ابدیت است و ما باید در زندگی کوتاه دنیای خود را برای سفر طولانی موت که در پیش داریم آماده کرده و برای آن روز زاد و توشه جمع آوری کنیم.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره عهد شکنی های آمریکا و رسوایی آن در جهان گفت: آمریکا با این که برجام از ابتدا برای ایران نافرجام و خسارت بار بود، آن را نقض کرده و در همان دوران اوباما تحریم ها را تشدید کرد؛ رهبر معظم انقلاب به عنوان علمدار عزت بین المللی ایران فرمودند «اگر آنها(آمریکایی ها) برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می زنیم».

وی با بیان اینکه امروز اروپایی ها نشان داده اند که نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کنند، بلکه در زمینه برجام با آمرکایی ها همکاری دارند، اظهار داشت: آیا با این حال می توان به اروپایی ها اعتماد کرد؟ به نظر بنده درست نبود که ما به غربی ها فرصت 60 روزه می دادیم، زیرا آنها از برجام خارج شده اند و دیگر معنا نداشت ما به صورت یکطرفه در آن بمانیم؛ این موضوع با اقتدار، عزت و حکمت همخوانی ندارد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: متأسفانه کاهش تعهدات برجامی نیز در چارچوب برجام صورت می گیرد و گویا این تعهد داده شده است که در صورت خروج طرف های مقابل از برجام، ایران باید هنوز هم به آن متعهد بماند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ایران اسلامی با عنایت حق و پشتیبانی مردم تصمیم دارد غنی سازی را تا 20 درصد بالا ببرد؛ به هر مقدار لازم داشته باشیم این کار را انجام خواهیم دارد و در این راستا ملاحظه هیچکسی را نخواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تبدیل تهدیدها و فشارها به فرصت خاطرنشان کرد: همه مصیبت ها و حوادثی که برای بشر پیش می آید، می تواند انسان ها را رشد دهد؛ انسان های استوار نه تنها از تهدیدها سوء استفاده نمی کنند، بلکه آنها را به فرصت تبدیل می کنند؛ همه برکاتی که عاید جامعه بشری شده، نتیجه فشارها بوده است؛ به عنوان مثال اگر جنگ نبود در زمینه موشک پیشرفت نمی کردیم و نمی توانستیم امروز پیشرفته ترین پهپاد آمریکایی را ساقط کنیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مسؤولان به جوانان مؤمن و متعهد و انقلابی باید میدان بدهند، گفت: مسؤولان باید به جوانان در جنگ اقتصادی نیز هماهنگونه که در جنگ نظامی به آنها میدان دادند، میدان بدهند تا دشمن را ناکام بگذارند؛ اگر به جوانان میدان داده شود، عرصه اقتصاد را در موقعیتی قرار می دهند که ملت ما برای همیشه پیروز و دشمنان برای همیشه سرافکنده شوند.

تعداد بازدید : 4

امام جمعه موقت تهران به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون توجه به جوانان انقلابی اشاره و تأکید کرد: رهبری در بیانیه گام دوم بر جوانان و اتکای به آنها و سرمایه های داخلی تأکید دارند؛ امروز خوشبختانه در برخی موقعیت های اقتصادی جوانان حضور دارند و مسؤولان باید از اقدامات انقلابی آنها حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به مسأله توقیف کشتی نفتکش ایرانی توسط انگلیس خائن و بدکار تصریح کرد: انگلیسی ها مشاهده کردند که ایران اسلامی پس از حادثه اهواز موشک های خود را مقتدرانه کنار پایگاه های آمریکایی روانه کرد، اما از آن درس عبرت نگرفته اند؛ این جسارت و بی توجهی و غفلت انگلیسی ها بدون پاسخ نخواهد ماند و به زودی از بازوان پر قدرت ما آنچنان سیلی می خورند که برای همیشه پشیمان شوند.

آیت الله صدیقی در بخشی دیگر از سخنان خود به حادثه کشف حجاب رضاخانی اشاره و بیان کرد: رضا خان به دستور انگلیسی ها اقدام به برداشتن عمامه از سر روحانیت و کشف حجاب با سرنیزه کرد؛ عمامه و لباس روحانیت نماد تبعیت از امام زمان(عج) و انتساب به پیامبر اکرم(ص) بوده و به عنوان لباسی برای صیانت از ارزش ها شناخته می شود، از همین جهت انگلیسی ها درصدد آن بودند که این نشانه را از بین ببرند؛ همچنین حجاب نیز نماد کانون گرم خانواده است، از این رو دشمن درصدد از بین بردن آن بوده و هست.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه حجاب مظهر هویت مستقل زنان است، ادامه داد: متأسفانه برخی از زنان امروزی نوعی حالت لجاجت به خود می گیرند؛ امروز بانوان گرامی باید حجاب را با سایر پوشش ها در کشورهای دیگر مقایسه کنند تا بدانند حجاب مظهر هویت مستقل برای زن است؛ هیچ پوششی همچون پوشش اسلامی برای زن هویت استقلالی ایجاد نمی کند؛ حجاب نشانه و نماد اعتقاد اسلامی است؛ برهنگی را نه عقل و نه فطرت می پسندد؛ پوشش و حجاب نوعی شرف، اقتدار، هویت و عزت بوده و به انسجام کانون خانواده کمک می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز مردم به تبعیض، شکاف طبقاتی، گرانی های افسارگسیخته و بیکاری، معترض هستند، یادآور شد: این مشکلات بر اثر تحریم ها ایجاد نشده، بلکه نتیجه خودتحریمی ها و سوء مدیریت ها است؛ مسؤولان باید توجه بیشتری به مشکلات مردم داشته باشند؛ اقتصاد باید در همه رگه های جامعه جریان داشته باشد.

آیت الله صدیقی افزود: رهبری در سال 95 به رییس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی ها را به سوی تولید هدایت کنید، اما متأسفانه این کار انجام نشده است؛ امروز سهم تولید غذا کم تر از 10 درصد و سهم دلالی ها از نقدینگی در حد بودجه سال است؛ مسؤولان فساد، گرانی و بیکاری را با کمک گرفتن از جوانان انقلابی حل کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حجاج ایرانی سفرای ام القرای انقلاب اسلامی هستند، گفت: حجاج در اجرای توصیه های رهبر معظم انقلاب با نهایت دقت عمل کنند تا برای کشورمان زینت بوده و انقلاب را در عمل خود زیبا جلوه دهند و با این اعمال دل حجاج دیگر از سایر کشورها را با انقلاب همراه کنند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات