۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۹۵۷
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی نتیجه اقدام بدون تفکر است

بسیاری از مشکلات و  آسیب های اجتماعی نتیجه اقدام بدون تفکر است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بسیاری از آسیب های جامعه نتیجه اقدام بدون تفکر است، گفت: یکی از اهداف حج، تنظیم زندگی بر اساس قوانین الهی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت میلاد امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) در روایتی نورانی می فرمایند «علت حج، رفتن به سوی خداوند است».

وی با اشاره به نقش حج در تقویت روحیه معنوی افراد ادامه داد: یکی از اهداف حجاج این است که به زندگی خود رنگ و بوی الهی داده و برنامه های خود را بر اساس موازین الهی تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب یکی دیگر از اهداف حج را «طلب تفضل از سوی خداوند» دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، اگر انسان زندگی خود را بر اساس قوانین و قواعد الهی تنظیم کند، بدون شک خداوند برکت های بسیاری به زندگی او تفضل خواهد کرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نقش حج در زمینه زدودن رذائل اخلاقی از روحیه انسان تأکید کرد: کسانی که  به صورت خالصانه حج به جا می آورند، از گناهان جدا شده و به نیکی ها و اعمال شایسته روی می آورد؛ خداوند متعال گناهان گذشته کسانی را که به حج مشرف می شوند را مورد بخشش و غفران قرار می دهد و شخص از آن به بعد باید خود را از ارتکاب گناه بازدارد.

وی با بیان اینکه انسان باید قبل از هرگونه اقدامی به تفکر و تعقل بپردازد، گفت: اگر انسان در رابطه با قوانین الهی به تفکر و تعقل بپردازد، قطعاً نسبت به وظایف خود آشنا شده و سعی می کند زندگی خود را مطابق دستورات خداوند تنظیم خواهد کرد؛ چه بسا ثواب تفکر از ثواب طواف بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه مشاهده می شود، نتیجه بدون تفکر اقدام کردن است؛ اگر افرادی که در زمینه حجاب تردید و شبهه دارند با خود فکر کرده و بیاندیشند که بی حجابی به منزله اهانت به محضر حضرت زهرا(س) است، هیچگاه این کار را مرتکب نخواهند شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات