۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۹۷۳
آیت الله علم الهدی:

مسؤولان قانون عفاف و حجاب را اجرایی کنند

مسؤولان قانون عفاف و حجاب را اجرایی کنند
امام جمعه مشهد گفت: از سال ۸۵ که قانون عفاف و حجاب تصویب شد از آن زمان تا کنون این قانون اجرایی نشده است بنابراین دولت و دستگاه قضایی باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به تحقق وعده های الهی در آخرت با توجه به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 116 سوره احقاف وعده داده است که بهترین کار افراد متدین را قبول می کند.

وی با اشاره به آیه 74 سوره زمر، اظهار کرد: وقتی فردی خیرات انجام می دهد، به مقامی می رسد که رضایت خدا بر او حاصل شده و وعده می دهد که از بدی های او نیز می گذرد، وعده خدا در گذشتن از گناه کسی دو صورت دارد که یکی این که گناه او را می پوشاند و در آخرت باقی می ماند و دیگری این که از این گناه می گذرد و گناه نابود می شود.

آیت الله علم الهدی به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و تجمع مردم مشهد در حمایت از عفاف و حجاب اشاره و ابراز کرد: رضا خان 84 سال قبل با به خاک و خون کشیدن مردم مشهد در مسجد گوهرشاد تصور کرد که مسأله حجاب سرکوب شده است اما امروز، این روز نقطه تحریک مردان و زنان مسلمان در حمایت از اصل حجاب که تضمین کننده جامعه دینی است، شده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: برخی قیام گوهرشاد را مبارزه با کلاه پهلوی می دانند که اشتباه است و این قیام برای مبارزه با کشف حجاب رضا خان بود که وقتی مردم در این مسجد و شبستان ها اجتماع کردند، علمای مشهد نیز به مردم پیوستند و دژخیم رضا خان دستور قتل عام آن ها را صادر کرد.

وی با اشاره به مخفی بودن قبر شهدای گوهرشاد، گفت: تفاوت شهدای مسجد گوهرشاد با خونریزی های سفاکانه از قبیل 15 خرداد و 17 شهریور در این است که شهدای مسجد گوهرشاد بی غسل و کفن دفن شده و قبر آن ها هم نامعلوم است.

حجاب میراث صدیقه اطهر(س) است

آیت الله علم الهدی با بیان این که حجاب میراث صدیقه اطهر(س) است، اظهار کرد: قبر حضرت فاطمه(س) مخفی است و قبر این شهدای حجاب نیز مخفی است و باید این گونه باشد چون این شهادت در راستای  میراث حضرت فاطمه(س) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خواهرانی که حالت ولنگاری در حجاب دارید به خاطر عشق فاطمه(س) و دلدادگی به زهرا(س) و زینب(س) با حجاب شوید، به وسیله زنان باحجاب جوانان مجاهد تربیت می شوند همچنین زنان لاابالی موجب می شوند که سفره دین از زیر پای جوان جمع شود.

وی با بیان این که امروز دشمن روی بی حجابی زن های ما حساب کرده است، ابراز کرد: وقتی انگلیسی ها در خط براندازی اسلام اقدام کردند از رضا خان خواستند که برای براندازی دین، روحانیت و حجاب را از بین ببرد چون همان نقشی که روحانیت در اعتلای دین و اسلام دارد، حجاب نیز همان نقش را دارد.

آیت الله علم الهدی ضمن ابراز گلایه از دستگاه های اجرایی کشور در عدم اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: از سال 85 که قانون عفاف و حجاب تصویب شد، همه مراکز و وزارت خانه های کشور مسؤول شدند که در مسأله عفاف و حجاب فعالیت کنند اما از آن زمان تا کنون این قانون اجرایی نشده است و دولت و دستگاه های قضایی باید پاسخگو باشند و اگر جوابگو نباشند در جایی دیگر و در سر پل صراط راهی نداشته و مجبورید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشید.

امام جمعه مشهد افزود: چرا وقتی زنی ناهنجار و لاابالی در خیابان جولان می دهد هیچ برخوردی با او نمی شود و یا این که برای فروش کالا زن ها را به نمایش می گذارند چرا دستگاه های اجرایی هیچ کاری انجام نمی دهند؟ این ها را صدها شهید مطالبه می کنند، اگر نمی توانید این قانون را اجرایی کنید پس چرا وزیر و رییس دولت و مسؤول شده اید؟/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات