۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۲۹۸۹
مدیرکل امور مالیاتی قم خبر داد؛

تخصیص بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات سلامت به وزارت بهداشت

تخصیص بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات سلامت به وزارت بهداشت
امدادی فر گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۷ رقمی بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان تخت عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سهراب امدادی فر مدیركل امور مالیاتی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،  با اشاره به هفته فرهنگ مالیاتی گفت: مالیات به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت ها نقش مؤثری در تأمین عدالت اجتماعی و سازمان دهی فعالیت های اقتصادی دارد.

وی افزود: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران از مالیات در تأمین هزینه های جاری به ویژه آموزش و پرورش، امنیت، بهداشت و پروژه های عمرانی استفاده می شود و به عنوان یک درآمد پایدار با تکیه بر منابع درون زای اقتصادی، توسعه پایدار کشور را رقم می زند.

امدادی فر با اشاره به اهمیت مالیات در رشد و تعالی حکومت اسلامی اظهار داشت: پرداخت مالیات یک تکلیف شرعی و قانونی است و همه افراد در این زمینه برای پیشرفت نظام اسلامی مسؤولیت دارند، امام علی(ع) در دستورات حکومتی خویش مالیات را عامل پایداری و سامان بخشی جامعه و اصلاح امور مسلمین معرفی می کنند.

وی ادامه داد: مالیات صرف مخارج عمومی و هزینه های جاری کشور می شود، کارکرد اصلی مالیات در تأمین درآمدهای عمومی دولت، گسترش عدالت اجتماعی، تخصیص منابع و ثبات اقتصادی است، با توجه به شرایط تحریم درآمدهای مالیاتی برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد.

مدیركل امور مالیاتی استان قم با بیان این که درآمدهای مالیاتی از جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور برخوردار نیست، ابراز داشت: دولت در چند سال خیر اقدمات مؤثری مانند افزایش سهم مالیات در بودجه عمومی، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی را در دستور کار قرار داده است.

وی عنوان کرد: سیاست ها و اقدامات امسال باید به گونه ای باشد ضمن تسهیل موضوع تولید و کسب و کار، به تأمین مالی بنگاه ها توجه شود؛ فرهنگ سازی مالیاتی و تبیین منافع مالیات نقش به سزایی در همراهی مردم و رفع ابهامات دارد.

امدادی فر خاطرنشان کرد: مردم باید با درک صحیح از کارکردهای مالیات سازمان مالیاتی را در اجرای برنامه ها یاری کنند و با پرداخت به موقع مالیات و معرفی افرادی که فرار مالیاتی دارند در توسعه فرهنگ مالیاتی سهیم باشند.

وی اضافه کرد: شناسایی فرارهای مالیاتی و فعالیت های غیرمجاز و برخورد با آن ها و بازپس گیری حق الناس در دستور کار سازمان مالیاتی است، بر اساس قانون یک درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا می کند و از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 97 رقمی بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان تخت عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت تخصیص یافته است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد قمین
ارسال نظرات