۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۱۲۹۹۵
نبیه بری:

سوریه پشتیبان محور مقاومت است/ قدس قبله سیاسی ما خواهد ماند

سوریه پشتیبان محور مقاومت است/ قدس قبله سیاسی ما خواهد ماند
رییس پارلمان لبنان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن سوریه از کمک به محور مقاومت، تأکید کرد که این رژیم خواستار ایجاد مزارع شبعای جدید است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان تأکید کرد که بزرگترین خطری که فلسطین را تهدید می‌کند، متفرق شدن کشورهای عربی است.

بری امروز میزبان یک هیئت از سازمان عربی وکلای جوان بود که در نشست «نفت و گاز عربی بین مشکلات و قانون» که در بیروت برگزار شد، شرکت کردند.

شبکه خبری «المنار» به نقل از رییس پارلمان لبنان گزارش داد: «متأسفانه در سطح مسائل امت [اسلامی] شکست سنگین بود؛ زیرا ما همه برگه‌های برنده خود را از دست دادیم: به ویژه برگه‌های فلسطین و نفت».

بری درباره موضوع تثبیت مرزهای زمینی و دریایی لبنان به فلسطین اشغالی گفت: «اسرائیل خواستار ایجاد مزارع شبعای جدید است، ولی این بار در دریا. از پنج سال پیش مذاکرات سختی شروع شد، ولی موضع لبنان، همان است که بوده است».

وی با بیان اینکه اهمیت جنگ سیاسی از جنگ نظامی با دشمن کمتر نیست، به مناسبت سالگرد پیروزی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در سال 2006، تصریح کرد: «امروز تأکید می‌کنیم، مقاومت لبنان که سال 1975 به فضل امام سید موسی صدر ایجاد شد، در حال حاضر، قدرت بازدارنده و عامل کمکی در نبرد سیاسی است که در محور تثبیت مرزهایمان و حقوق حاکمیتی خود در خشکی و زمین وارد آن شده‌ایم».

رییس پارلمان لبنان با اشاره به نقش مهم محور مقاومت در پیروزی مردم لبنان، درباره فلسطین نیز گفت: «قدس، قبله سیاسی و ملی ما بوده و خواهد بود... به اندازه‌ای که فلسطین و مسأله آن، مِلک ملت فلسطین است، مسأله نخست جهان عرب هم به شمار می‌رود».

بری در پایان خاطر نشان کرد که سوریه، پشتیبان قدرتمند محور مقاومت است و آنچه در شمال این کشور رخ می‌دهد، منحرف کردن این کشور از نقش اصلی‌اش در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و طرح‌های تجزیه‌طلبانه آن است.

هیأت مذکور نیز از مواضع ملی‌گرایانه محکم، ثابت و حمایتی وی از حقوق کشورهای عربی به ویژه مسأله فلسطین و ملت این کشور قدردانی کرد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات