۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۱۳۰۰۲
عضو ارشد حزب الله لبنان:

تمسک حزب الله به مقاومت حق شرعی و قانونی اوست

تمسک حزب الله به مقاومت حق شرعی و قانونی اوست
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: تمسک حزب الله به مقاومت، حق قانونی، شرعی و انسانی او محسوب می شود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ سال 2006 میلادی را گرامی داشت و گفت: نبرد سال 2005 میلادی یکی از بدترین تجاوزهای اسرائیل به لبنان بود. رژیم  اشغالگر صهیونیستی در این جنگ از تسلیحات غیر مجاز بر ضد جبهه مقاومت و ملت لبنان استفاده کرد اما نتیجه ای جز شکست و عقب نشینی از مواضع خود نداشت.

وی افزود: با رشادت، مقاومت، ازخود گذشتگی، صبر، بصیرت، ثبات، تحمل و تمسک مردم به سه ضلع ارتش، ملت و جبهه مقاومت، توانستیم بر اسرائیل و حامیشانش پیروزی شویم.

حجت الاسلام دعموش تصریح کرد: حزب الله لبنان به جبهه مقاومت تمسک می جوید زیرا خواهان محافظت از لبنان و مردم آن است و این مطلب را بارها در مبارزه با رژیم صهیونیستی و جریان های تروریستی و تکفیری اثبات کرده است.

وی تاکید کرد که مقاومت یک حق شرعی، ملی، قانونی، اخلاقی و انسانی است که باوجود فشارهای مختلف آمریکا و هم‎پیمانانش، حزب الله این حق را کنار نمی گذارد.

گفتنی است که جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 15 هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت 8 هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم 160 هزار گلوله توپ، 2500 گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

هر چند در نتیجه این حملات که با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند بمب‌های خوشه‌ای فسفری همراه بود حدود 1200 تن از غیرنظامیان لبنانی کشته و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانمان شدند اما این حملات فاقد ارزش نظامی بود.

در این جنگ، نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74 شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

این در حالی بود که این رژیم در جنگ 6 روزه سال 1967 با ارتش چند کشور عربی شامل مصر، سوریه‌ و اردن، فقط 16 کشته داده بود.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 245 نظامی اسراییلی بر اثر صدمه روحی در جنگ 33 روزه دچار بیماری روانی شدند.

ارسال نظرات