۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۳۰۰۵
حجت الاسلام مهری:

شورای نگهبان تحت تأثیر هجمه های خناسان قرار نمی گیرد

شورای نگهبان تحت تأثیر هجمه های خناسان قرار نمی گیرد
مسؤول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم با بیان این که شورای نگهبان تحت تأثیر هجمه های خناسان قرار نمی گیرد، گفت: شورای نگهبان حافط نظام و دائما در تیرس هجمه های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری مسؤول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بود و نبود آن به معنای بود و نبود نظام اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در زمانی به وجود آمد که دو فکر کمونیسم و لیبرالیسم جهان شرق و غرب را اداره می کرد اما امام راحل با انقلاب اسلامی فکر اسلام ناب را ارائه کردند و فرمودند که دین خدا باید حاکم باشد و بسیاری از شخصیت های سیاسی جهان به عظمت انقلاب اسلامی اذعان دارند.

حجت الاسلام مهری با بیان این که برای صیانت از رهبری، مردم و حاکمیت اسلام و انقلاب نهاد شورای نگهبان تأسیس شده است، اظهار داشت: جایگاه و اهمیت این نهاد در قانون اساسی بیان شده که برای صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان مرکب از 6 فقیه و 6 حقوقدان است، شورای نگهبان سه وظیفه عمده دارد که یکی از آن ها وظیفه تفسیری است، اگر قوا درباره تفسیر قانون اساسی دچار ابهام و مشکل شوند برای رفع ابهام شورای نگهبان قانون اساسی را تفسیر می کند.

مسؤول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم وظیفه دیگر شورای نگهبان را تطبیق مصوبات با شرع و قانون دانست و ابراز داشت: قوانین کشور باید مطابق با شرع و قانون باشد، وظیفه دیگر شورای نگهبان نظارتی است، طبیعی است که در نظام مردم سالار مردم باید مسؤولان خود را مشخص کنند و قانونگذار برای صیانت از آرای مردم وظیفه نظارتی را متوجه شورای نگهبان کرده است.

وی عنوان کرد: عامه مردم شورای نگهبان را تنها به وظیفه نظارت در انتخابات می شناسند که می طلبد رسانه ها و نهادهای علمی و پژوهشی کارکرد و اهمیت شورای نگهبان را برای جامعه تبیین کنند تا شبهات دشمنان و بدخواهان ایجاد مشکل نکند.

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: امروز در فضای مجازی مطرح می شود که با وجود قوای سه گانه و نهادهای مختلف چه نیازی به شورای نگهبان وجود دارد، 40 سال از انقلاب می گذرد و در مجلس ها و دولت ها افکار مختلفی حضور داشتند آیا در این سال ها هیچکدام از مصوبات مجلس و دولت مغایرت با شرع و قانون نداشته است.

وی اضافه کرد: مصوبات بسیاری از دولت و مجلس وجود داشته که بر خلاف شرع و قانون بوده و شورای نگهبان به عنوان یک گلوگاه مانع از تصویب آن شده است، در انتخابات ها مانند سال 88 هم دیدیم که عده ای در زمین دشمن بازی کردند و در برابر آرای مردم ایستادند و اگر شورای نگهبان با صلابت و شجاعت در بابر فتنه گران ایستادگی نمی کرد معلوم نبود وضعیت کشور چه می شد.

مسؤول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم با بیان این که شورای نگهبان تحت تأثیر هجمه های خناسان قرار نمی گیرد، گفت: شورای نگهبان حافط نظام اسلامی و دائما در تیرس هجمه های دشمن است به ویژه در رأس این هرم این مرد الهی، شجاع و انقلابی آیت الله جنتی را مورد هجمه و حمله قرار می دهند، ایشان با صلابت در برابر هجمه ها ایستاده تا ناخالصی وارد ارکان نظام نشود.

وی افزود: اگر شورای نگهبان نباشد نظام اسلامی استحاله خواهد شد، امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان را در پیش داریم همه مردم باید با بصیرت سرنوشت 4 سال آینده کشور را ب افراد انقلابی و جهادی بدهند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات