۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۱۳۰۰۶

آخرین وضعیت شیخ زکزاکی از زبان طلبه نیجریه ای | شیخ زکزاکی را تنها نگذارید

آخرین وضعیت شیخ زکزاکی از زبان طلبه نیجریه ای | شیخ زکزاکی را تنها نگذارید
یکی از طلاب نیجریه ای با اشاره به دیدار اخیر خود با اطرافیان شیخ ابراهیم زکزاکی، آخرین وضعیت شیعیان و رهبر شیعیان این کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، شیخ ابوبکر مینابوکر از طلاب و فضلای نیجریه ای امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت شیخ زکزاکی گفت: بنده چند روز قبل در نیجریه بودم و از اطرافیان شیخ زکزاکی وضعیت رهبر شیعیان را جویا شوم.

وی با اشاره به ظلم ارتش نیجریه به شیعیان این کشور افزود: 6 نفر از برادران شیخ زکزاکی با جنایات ارتش نیجریه به شهادت رسیدند، طبق اعلام اطرافیان شیخ زکزاکی اوضاع جسمی ایشان بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد که آزادی خواهان جهان باید حرکتی برای نجات رهبر شیعیان نیجریه انجام دهند.

این طلبه نیجریه ای اظهار داشت: وضعیت خطرناک شیخ زکزاکی سبب نگرانی جامعه مؤمنان و آزادی خواهان شد و شیعیان نیجریه بعد از شنیدن این خبر در اعتراض به زندانی کردن شیخ زکزاکی و وضعیت جسمانی خطرناک ایشان به خیابان ها ریختند و خواستار آزادی رهبر شیعیان نیجریه شدند.

وی ادامه داد: شیعیان نیجریه در این چند روز تظاهرات مسالمت آمیز خود را ادامه داده اند، شیعیان نیجریه پایتخت این کشور را به عنوان قرارگاه نهضت خود برای درخواست آزادی شیخ زکراکی طراحی کرده اند و هر روز تظاهرات مسالمت آمیز برای آزادی رهبر مظلوم و مسموم شیعیان نیجریه و همسر ایشان برگزار کردند.

شیخ ابوبکر مینابوکر ابراز داشت: روز 18 تیر شیعیان نیجریه به سمت ساختمان نمایندگان مردم رفتند و نسبت به وضعیتی که برای شیخ زکزاکی ایجاد شده اعتراض کردند اما پلیس امنیت نیجریه علیه شیعیان وارد عمل شد و اقدام به تیراندازی کرد و تعدادی را شهید کردند و دیروز هم همین جریان تکرار شد.

وی عنوان کرد: شیعیان نیجریه تحت فشار ظالمان هستند و شیعیان این کشور به ویژه شیخ زکراکی برای رهایی از دست بدخواهان به دعای امت اسلام نیاز دارند.

این طلبه نیجریه ای خاطرنشان کرد: از همه بزرگان جهان اسلام، شیعیان و مسلمانان می خواهیم به فکر شیعیان نیجریه و رهبر مظلوم شیعیان این کشور باشند و تا حد توان خود برای رهایی شیخ زکزاکی اقدام کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پارسایی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
با گذشت چهار سال از حمله وحشیانه ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله عجل الله فرجه در زاریا و به اسارت بردن شیخ ابراهیم زکزاکی، خبرهایی مبنی بر وخامت حال و در خطر بودن جان ایشان به گوش می‌رسد.
4
0
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
وزارت خارجه طبق اصل 154 قانون اساسی ملزم است از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه‌ جهان حمایت کند.
4
0
رامتین رامش
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
امت اسلامی با اقدامات ستمکارانه علیه ایشان مقابله کند.
4
0
برهان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
شیخ زکزاکی به مسلمانان نیجریه خدمت می کند و با بردباری و مجاهدت به شیعیان این کشور یاری می رساند، ولی قربانی سیاست های ویرانگر و ستم‌پیشگی آمریکایی-صهیونیستی قرار گرفت.
0
0
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
عربستان در فتنه انگیزی و پیش‌بردن برنامه هی آمریکا و توطئه هایش علیه امت اسلامی دست دارد و در نیجریه، سوریه، عراق و یمن برادری را میان مسلمانان هدف قرار می دهد و به ابزاری برای اجرای طرح های صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
از اهداف آل سعود برای ترویج وهابیت در کشورهای عربی و آفریقایی مقابله همه جانبه با تشیع است.
4
0
مبرزیان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
پیروزی مذهبی ایران در غرب آفریقا و دقیقا در نیجریه شکست بزرگی برای عربستان محسوب می شود که بودجه صدها میلیون دلاری حاصل از فروش نفت را صرف فعالیت های دینی وهابیت می کند؛ فعالیت هایی که از زمان «فهد» پادشاه اسبق عربستان تاکنون نتوانست مانع دستیابی ایران به این پیروزی شود. این پیروزی همان شیعه شدن میلیون ها نفر در نتیجه فعالیت های ایران و شیعیان وابسته به این کشور است که سیلی محکمی به عربستان بود که موجب شد تا ریاض به فکر انتقام از شعیان نیجریه بیافتد.
4
0
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
شیخ زکزاکی باید آزاد گردد.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
ارتش نیجریه ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ شیخ زکزکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش را پس از حملات خونبار با اعضای جنبش وی بازداشت کرد. در این تهاجم صدها شهروند شیعه نیجریه ای به شهادت رسیدند.
4
0
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
در سال 1393 یادم میاد که آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با شیخ زکزاکی اعلام کرد هر کمکی که توان انجام آن را داشته باشند نسبت به افراد آسیب دیده از حادثه اسف بار نیجریه (حوادث خونین روز قدس در شهر "زاریا"ی نیجریه که به شهادت بیش از 33 نفر از راهپیمایی کنندگان، از جمله سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور منجر شد) انجام خواهند داد و از شیخ زکزاکی درخواست کردند مراتب تسلیت ایشان را به خانواده های شهدای زاریا ابلاغ کند.
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
با دیدن خبر یاد مجاهدت های طولانی مدت شیخ زکزاکی افتدم ان شاالله خداوند نصرت و پیروزی به شعان در سراسر عالم عنایت کند .
4
0
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
خدا هر چی ظالمه لعنت کنه/ امت اسلام نباید دربرابر ظلمی که به این شیخ مظلوم و شیعیان نیجریه میشه سکوت کنه
4
0
ان حزب الله هم الغالبون
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
حتما وزارتخارجه و مقامات دیپلماسی باید اعتراض طلاب و مردم و دانشگاهیان در برابرادامه زندانی و بازداشت غییرقانونی شیخ زکزاکی را اهمین داده و از نهادهای بین المللی و مسولان نیجریه مطالبه کرده و او را آزاد کنند.
4
1
کریم جاهد
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
پرس تی وی: نیروهای امنیتی نیجریه برای مقابله با طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی از گلوله های جنگی و گاز اشک آور استفاده و شماری از معترضان را نیز در ابوجا بازداشت کردند
3
1
محسن شفیق
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
شاید زکزاکی تو تمام کشورای دنیا فقط چشم امیدش ایران و دستگاه وزارت خارجه باشه که از بد روزگار وزارت خارجه الان دست غرب‌زده های واداده هستش و قطعا هیچ بخاری ازشون بلند نمیشه. فقط خدا میتونه بهمون کمک کنه
3
1
محب علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کاش شیخ زکزاکی چشم آبی با پوست سفید بود در اون صورت شاید آشنایان دولتی که کاری از دستشون بر میاد کار بیشتری میکردن.
شاید...
شیخ عزیز ببخش از اینکه اسمت جیسون رضاییان نیست.
4
1
کاظم نیری
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان:
یک پزشک جهت پیگیری وضعیت وخیم شیخ زکزاکی با حدود ده نماینده مجلس تماس گرفته از ده نفر، دو نفر گفتندشیخ زکزاکی کی هست؟دونفر گفتند مگر شهید نشده؟ و دو نفر فکر میکردند ایشان در ایران است!

3
1
ناشناس
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
در حالی که محمد ابراهیم زکزاکی پسر شیخ زکزاکی با انتشار یادداشتی درباره آخرین وضعیت پدر خود رسما اعلام کرده که پدرم شیخ ابراهیم زکزکی را دارند می کشند سطح آگاهی و اطلاع نمایندگان مجلس ما در این حد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
پسر شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، با صدور بیانیه‌ای از رایزنی‌های مقامات این کشور برای آزادی پدرش خبر داد.
0
0
حبیب علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
وزارت خارجه باید در این رابطه وارد عمل بشه و به حرف زدن بسنده نکنه
0
0