۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۳۰۰۷
آیت الله میرباقری:

همه نیاز‌های مشروع انسان در مسیر بندگی قرار دارند

همه نیاز‌های مشروع انسان در مسیر بندگی قرار دارند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه نیاز‌های مشروع انسان در مسیر بندگی قرار دارند، گفت: اگر کسی در مسیر حق تعالی قرار گیرد، به سمت عزت سوق داده می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در نهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصر‌ها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، با تأکید بر اینکه دین مناسک پرستش است، گفت: پرستش تعطیل پذیر نیست.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مسیر حق تعالی قرار گیرد، به سمت عزت و نفوذناپذیری سوق داده می‌شود، افزود: کسی که وارد وادی امن ایمان می‌شود، گرفتار انحراف نمی‌شود و این وعده حق تعالی است که کار آسانی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خداوند متعال انسان را برای بندگی خودش آفریده است، ابراز کرد: نیاز خوردن و آشامیدن و امور از این دست، هیچ کدام مانعی برای بندگی خدا نیست بلکه ابزاری برای رسیدن به حق تعالی است.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه همه نیاز‌های مشروع انسان در مسیر بندگی قرار دارند، اظهار کرد: از آنجایی که نیاز‌های انسان توسط خود او راهبری و مدیریت می‌شوند، می‌توانند در مسیر بندگی دنیا قرار گیرند و یا اینکه انسان را به خدا برسانند؛ مهم آن است که انسان از هر نیازی به چه صورتی استفاده کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر انسان بی نیاز بود، خدا را بندگی نمی‌کرد، تصریح کرد: این فقر انسان است که او را به خدا نزدیک می‌کند؛ مهم اینجاست که انسان خود را محتاج نیاز‌ها نداند و برای رفع نیاز‌ها استعانت از خداوند متعال کند.

وی با بیان اینکه اگر در رفع نیاز‌ها خودمان را دیدیم و یا تکیه به اسباب کردیم، به یقین مشرک خواهیم شد، گفت: انسان باید بداند تا خداوند متعال نخواهد هیچ نیازی از او رفع نمی‌شود برای همین است که تأکید شده در آغاز هر کاری حتما بسم الله بگویید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه توسعه نیاز‌های دنیوی اعتیادآور خواهد بود، اظهار کرد: انسان اگر نیاز‌های خود را مدیریت و همه نیاز‌ها را حول محور حق تعالی جمع کند، به یقین پیشرفت می‌کند و این عین بندگی است که خداوند متعال از ما می‌خواهد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در رفع نیاز‌ها دو دستگاه برای مدیریت آن‌ها وجود دارد و مهم این است که انسان کدام را به اختیار انتخاب کند، افزود: یک دستگاه حرص و طمع است که نیاز انسان را به سمت دنیا سوق می‌دهد و دستگاه دیگر زهد و پاکی است که انبیا و خداوند متعال را محور همه نیاز‌ها فرار می‌دهد و این انسان است که با انتخاب خود به سمت نابودی پیش می‌رود یا عاقبت به خیر می‌شود. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات