۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۳۰۱۴
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

سیره اهل بیت بهترین راه‌ مقابله با معضلات اجتماعی و فرهنگی است

سیره اهل بیت بهترین راه‌ مقابله با معضلات اجتماعی و فرهنگی است
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، بهره مندی از سیره اهل بیت (ع) را یکی از بهترین راه‌های مقابله با آسیب‌ها و انحرافات دشمن دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری جمعه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در ساری برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد هشتمین امام شیعیان بر ضرورت بهره گیری از سیره و معارف اهل بیت (ع) در سطوح مختلف زندگی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که بهره مندی از سیره اهل بیت (ع) یکی از بهترین راه‌های مقابله با آسیب‌ها و انحرافات دشمنان است، افزود: معارف ائمه اطهار (ع) راه صحیح زندگی را پیش روی جامعه اسلامی قرار داده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر ضرورت بهره گیری جامعه از فرهنگ و سیره رضوی، خاطرنشان کرد: جامعه امروز باید در ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی خود را همسو با معارف و سیره اهل بیت (ع) کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: بهترین راه مقابله با این آسیب‌ها بهره مندی صحیح از معارف اهل بیت (ع) است.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، حضور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را یک افتخار بزرگی برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سایه سار حضرت رضا (ع) به یک کشور مقتدری در منطقه و جهان تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که امام رضا (ع) واسطه خیر و برکات الهی برای ملت ایران هستند، تصریح کرد: هر کسی به بارگاه ملکوتی حضرت پناه ببرد به طور حتم دست خالی بر نخواهد گشت.
 
وی با بیان این که نگاه سطحی به معارف دینی باید از جامعه اسلامی برچیده شود، خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند نگاه عمیق از سوی مردم به ویژه نسل جوان به معارف اهل بیت (ع) هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که باید شناخت جوانان را نسبت به سیره اهل بیت (ع) بیشتر تقویت کنیم، بیان داشت: راه نهادینه شدن معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی، شناخت عمیق مردم به ویژه نسل جوان از سیره و معارف ائمه اطهار (ع) است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره رضوی باید به عنوان یک الگوی عملی مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر فرهنگ رضوی، جامعه اسلامی را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی سوق خواهد داد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات