۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۱۳۰۱۵
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

بازگشت به اخلاق و معنویت، راه برون رفت از بحران‌های اخلاقی است

بازگشت به اخلاق و معنویت، راه برون رفت از بحران‌های اخلاقی است
حجت الاسلام صالحی، بازگشت به اخلاق و معنویت را تنها راه برون رفت جوامع بشری از بحران‌های اخلاقی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی جمعه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در ساری برگزار شد، با بیان این که تنها شعار پیروی از اهل بیت (ع) دادن کافی نیست، گفت: باید اعمال، اخلاق و رفتار ما در جامعه اسلامی همسو با معارف و سیره اهل بیت (ع) باشد.
 
وی با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته بود از معارف اهل بیت (ع) در زندگی به خوبی بهره نگرفتیم، افزود: باید تلاش کنیم معارف اهل بیت (ع) در تمام سطوح زندگی ما نهادینه و گسترش پیدا کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز توسل به اهل بیت (ع) راه برون جوامع از مشکلات و بحران‌های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: دنیای امروز به دلیل سیاست‌های غلط، در بحران‌های اجتماعی گرفتار شده است.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که حرکت در مسیر اهل بیت (ع) سعادت و رستگاری را با خود به همراه خواهد داشت، بیان داشت: متأسفانه امروز جوامع غرب به دلیل انحراف از مسیر اهل بیت (ع) گرفتار بحران‌های اخلاقی و اجتماعی شده اند.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که بازگشت به اخلاق و معنویت تنها راه برون رفت جوامع بشری از بحران‌های اخلاقی است، خاطرنشان کرد: باید گرفتاری‌های اخلاقی جامعه با توسل به اهل بیت (ع) رفع گردد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز گرفتار سبک زندگی غربی شده که با اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی ما به شدت تضاد دارد، تصریح کرد: سبک زندگی غربی در تضاد با ارزش‌های معنوی و اخلاقی ما است.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز اخلاق و معنویت در دنیای غرب به کلی فراموش شده است، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که امروز در دنیای غرب پررنگ است، مادی گرایی و فاصله گرفتن از اخلاق و معنویت است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز نظام سلطه به دنبال زدودن دین و معنویت در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های مقابله با این توطئه و هجمه دشمنان تقویت دین و ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات