۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۱۳۰۶۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
۵۵۰ نخبه در جمع محرومان خراسان جنوبی و غبارروبی گلزار شهدای بیرجند با حضور خدام رضوی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  کلاس های تابستانی 550 جهادگر دانشگاهی مهمان در مناطق محروم استان تشکیل می شود تا به روستاییان کم برخوردار سربیشه، نهبندان، زیرکوه، خوسف و سرایان در قالب هشت گروه جهادی خدمات ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، یکی از گروه های فعال در استان را گروه شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف معرفی و اظهار کرد: این گروه جهادی متشکل از 120 نخبه دانشگاه شریف است که در عرصه های عمرانی مانند احداث مساجد روستاهای تل عارف و کلاته حبیب، کانال انتقال آب حسین آباد، کارگاه اشتغال و ... و فرهنگی، آموزشی و تحصیلی، آموزش اشتغال، بهداشتی و ... برای سومین سال در منطقه افضل آباد نهبندان فعالیت دارند.

مهدی هنری افزود: این گروه علاوه بر این، یک تیم ارزیابی روستاها را به لحاظ قابلیت ها بررسی و مشکلات موجود را از نگاه مردم جمع بندی می کند و با حضور مسئولان و مردم موارد و مسائل روستاها بررسی و مرتفع می شود. به گفته وی، این گروه جهادی به مدت 10 روز در منطقه فعالیت خواهد کرد.

گلزار شهدای بیرجند با حضور خدام رضوی غبارروبی شد

خدام حرم مطهر رضوی با حضور در جوار قطعه دو شهدای بیرجند مزار این لاله‌های گلگون کفن را غبارروبی کردند و به قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) پرداختند.

صبح امروز کاروان خدام حرم مطهر رضوی با حضور در مزار شهدای بیرجند ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به قبور شهدا با آرمان‌های والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

عطر رضوی با حضور سفیران خورشید هشتم در مزار شهدای گمنام پیچید و حال و هوای خاصی به این فضا بخشیدند.

خدام حرم مطهر رضوی با حضور در جوار قطعه دو شهدای بیرجند مزار این لاله‌های گلگون کفن را غبارروبی کردند و به قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) پرداختند.

همچنین اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این برنامه معنوی شرکت کرده و پرچم مطهر رضوی و مزار شهدا را زیارت کردند.

شهرستان فردوس میزبان کاروان زیرسایه خورشید شد

همزمان با ورود دومین کاروان خدام رضوی در شهرستان فردوس عطر و بوی حرم رضوی در آسمان شهر پیچید.

کاروان خدام در ابتدای ورود به شهرستان فردوس به رسم ادب از خانواده‌های شهید محمدعلی کارگر و شهید محمدحسین محبی دیدار و دلجویی کردند‌.

این کاروان در منزل شهیدان دوران دفاع مقدس مورد استقبال بسیار گرم این خانواده ها قرار گرفتند و در این دیدار خاطراتی از  چگونگی مبارزه و شهادت این شهیدان پرداخته شد.

حضور کاروان خدام رضوی در گلزار شهدای گمنام فردوس

کاروان خدام رضوی در گلزار شهدای گمنام فردوس نیز حاضر شده و با قرائت فاتحه و تقدیم شاخه گل به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

کاروان خادمین با گرداندن پرچم سبز گنبد امام رضا (ع)، مردم را به زیارت معنوی و عاشقانه امام مهربانی‌ها دعوت و ارادتمندان اهل بیت (ع) به امام هشتم شیعیان جهان سلام دادند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات