۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۱۳۰۶۲
آیت الله موسوی جزایری:

مسجد مانعی در برابر انحراف و فساد جامعه است

مسجد مانعی در برابر انحراف و فساد جامعه است
آیت الله موسوی جزایری گفت: براساس آمار‌های رسمی در هر محله‌ای که مسجد وجود دارد، آمار بزهکاری و زمینه‌های فساد کمتر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در مراسم میلاد امام رضا (ع) و افتتاحیه مسجد و حسینیه اهل بیت علیهم السلام در منطقه کیانشهر اهواز با بیان اینکه امام هشتم ملجأ و پناهگاه ایران و ایرانی‌ها است، اظهار داشت: اگر عنایات امام علی بن موسی الرضا نبود قطعا در هجمه‌هایی که از داخل و خارج کشور بر ما وارد می‌شود، شکست می‌خوردیم.

رییس حوزه علمیه اهواز با تقدیر و تشکر از سازندگان مسجد بیان داشت: قدر این مساجد را در هر نقطه‌ای که هست بدانید، جایی که مسجد نیست زمینه‌های فساد و انحراف بسیار زیاد است و براساس آمار‌های رسمی در هر محله‌ای که مسجد وجود دارد، آمار بزهکاری و زمینه‌های فساد کمتر است.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: براساس روایات معصومین سه امر جزء اعمال نیکی است که پس از مرگ به انسان ملحق می‌شوند و نخستین آن صدقه جاریه‌ای است که مؤمن در دنیا انجام می‌دهد و از بهترین مصادیق آن ساخت مسجد است.

وی با بیان اینکه هرکس در حد توان ساخت مسجد را انجام دهد، گفت: گذاشتن یک آجر مسجد هم جزء باقیات صالحات است و ثواب آن نوشته می‌شود.

رییس حوزه علمیه اهواز افزود: فرزند صالحی که انسان از خود به جای گذاشته باشد و دانش و علمی که از خود منتشر کرده است، نیز جزء اعمال نیک دنباله دار در سرای آخرت هستند./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات