۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۳۰۶۴
معاون سیاسی سپاه ولی عصرخوزستان مطرح کرد؛

دستپاچگی غربی‌ها در برابر مواضع ایران

دستپاچگی غربی‌ها در برابر مواضع ایران
شهریاری با اشاره به دستپاچگی غربی‌ها در برابر مواضع ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت انگلیس را درمانده کرده است.
بهمن شهریاری، معاون سیاسی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حضور غربی‌ها در خلیج فارس جز برای حرکت‌های زودگذر اقتصادی تعریف ندارد، اظهار داشت: غربی‌ها به ویژه انگلیسی‌ها دزدان دریایی نفت کشور‌های خلیج فارس هستند، انگلستان سابقه دزدی بی شماری دارد که در برخی مواقع با مقاومت روبرو شد.

معاون سیاسی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه آمریکا و اروپایی‌ها در پی سرپوش گذاشتن به ضعف‌ها و خرده گیری‌های مطرح شده از سوی همپیمانان هستند، افزود: بنا شد اروپا در منطقه امنیت ایجاد کند و آمریکا به عنوان کدخدا برای اروپایی‌ها امنیت ایجاد نماید که اکنون چنین تعهدی زیر سؤال رفته است؛ از این رو حضور ناو‌های آمریکایی در منطقه صرف نمایش بوده و یک حرکت تبلیغاتی است.

شهریاری با اشاره به اعزام ناو دریایی انگلیس به خلیج فارس بیان داشت: دولت و ملت ایران موضع مثبتی در برابر عملکرد انگلیس داشتند و هرگونه موضع گیری مقامات انگلیسی تنها برای فرافکنی و نجات از معضل گرفتار شده‌ای هستند که جمهوری اسلامی و جریان مقاومت از طریق جنگ روانی به راه انداخته است.

وی با بیان اینکه انگلیس با توجه به نقض کردن حقوق دریایی در توقیف نفتکش ایرانی و کنوانسیون‌های بین المللی به دنبال بازگرداندن آبروی از دست رفته در سطح جهان با اعزام ناو است، خاطرنشان کرد: بریتانیا از اتحادیه اروپا و آمریکا تو دهنی خورده است، بریتانیا به ویژه انگلستان در معادلات سیاسی شکست خورده و اعزام ناو تنها برای عقب نماندن از آمریکا است.

شهریاری با بیان اینکه ایران ممنوعیت صادرات نفت به سوریه را ندارد، تصریح کرد: نفتکش توقیف شده با پرچم پاناما حرکت می‌کند ضمن اینکه نفت کالای ممنوعه نیست؛ از این رو اقدام انگلستان از نظر دیپلماسی سیاسی و عرف روابط بین الملل کاملا غلط و در عین حال نشان دهنده دستپاچگی غربی‌ها و نوکری آمریکایی‌ها است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات