۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۰۶۹
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

دستاورد مهم قیام مسجد گوهرشاد نشان دادن ماهیت اصلی تمدن غربی بود

دستاورد مهم قیام مسجد گوهرشاد نشان دادن ماهیت اصلی تمدن غربی بود
مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دستاورد اصلی قیام مسجد گوهرشاد، نشان دادن ماهیت اصلی تمدن و رفاه غربی به جامعه ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت سالگرد واقعه مسجد گوهرشاد و هفته عفاف و حجاب، به تبیین این واقعه پرداخت و اظهار کرد: قیام مسجد گوهرشاد، اگرچه به‌ظاهر شکست خورد، ولی افق‌های جدیدی از مبارزه دینی تحت نظارت مرجعیت شیعی را برای مردم ایران گشود.

وی افزود: دستاورد اصلی قیام مسجد گوهرشاد، نشان دادن ماهیت اصلی تمدن و رفاه غربی به جامعه ایرانی بود. با این قیام و کشتار وحشیانه رضاخان در آستان مبارک رضوی، ثابت شد که نسخه تجویزی روشنفکران برای مدرن شدن جامعه ایران، نه تنها به مقدس‌ترین اعتقادات آن‌ها، بلکه به جان آن‌ها نیز رحم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: این دستاورد بعدها خود را در قالب انقلاب اسلامی و حضور پرشور زنان با حجاب در تظاهرات بر ضد رژیم شاهنشاهی به‌خوبی نشان داد.

مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر ما امروز با مشکل بدحجابی روبه‌رو هستیم و در معرض آسیب‌های آن قرار داریم، به خاطر این است که تمدن غرب رویاروی تمدن اسلامی قرار گرفته و هر لحظه هجمه‌هایی را به آن وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمدن غرب در این تقابل فهمیده است که برای از پای انداختن فرهنگ اسلامی باید کانون خانواده را متزلزل کند و دریافته که اگر زن و دختر مسلمان به لحاظ حیا متزلزل شود، تمدن و پایه‌های فرهنگی جوامع اسلامی نیز به لرزه می‌افتد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: درواقع حیا و حجاب زن مسلمان پاشنه آشیل تمدن و فرهنگ اسلامی است و دشمن هم سعی در ضربه زدن به جامعه اسلامی از همین بخش دارد.

وی با اشاره به تقابل فرهنگی و جنگ نرم دشمنان درزمینهٔ حجاب، اظهار کرد: باید از تمام ابزارها و روش‌های موجود و به‌روز برای مقابله با این جنگ نرم بهره ببریم.

وی افزود: با ترویج آزادی‌های بی‌حدوحصر و تضعیف بنیان‌های عقیدتی و فکری و ترویج بی‌بندوباری، ایمان به ارزش‌های دینی همچون عفت و حیا که همچون مانعی مستحکم در مقابل لغزش‌ها و گمراهی‌های انسان عمل کنند، دچار تزلزل و آسیب می‌شوند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات