۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۰۷۴
آیت الله سید یاسین موسوی:

دوست و دشمن به معجزه‌آفرینی الحشد العشبی اذعان می کند

دوست و دشمن به معجزه‌آفرینی الحشد العشبی اذعان می کند
امام جمعه بغداد بیان داشت: الحشد العشبی تاریخی از پیروزی ها و دستاوردها را رقم زد، بی آنکه شکست بخورد و با همه دشمنان عراق جنگید و همگان به معجزه‌آفرینی آن اذعان می کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به فرمان اخیر نخست وزیر عراق درباره الحشد الشعبی، بیان داشت: یکی از مهمترین مسائلی که این روزها مطرح است، فرمان نخست وزیر عراق درباره الحشد الشعبی است. به راستی وجود این نیروی نظامی در عراق چه ضرورتی دارد؟ در پاسخ باید گفت که  این نیروی نظامی تاریخی از پیروزی ها و دستاوردها را رقم زد، بی آنکه شکست بخورد و با همه دشمنان عراق جنگید و دوست و دشمن به دفاع الحشد العشبی از عراق و معجزه‌آفرینی آن اذعان می کند.

امام جمعه بغداد خاطر نشان ساخت: منحل کردن الحشد الشعبی هیچگاه ممکن نیست؛ زیرا این مسأله دقیقا هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر دشمنان ملت عراق بوده و هر کسی که با آنها همصدایی کند، مزدور و خائن است.

آیت الله موسوی با اشاره به قانون انحصار سلاح در دست دولت عراق، ادامه داد: الحشد الشعبی از همان روز اول شکلگیری اعلام کرد که از نخست وزیر عراق، یعنی فرمانده کل نیروهای مسلح فرمانبرداری می کند و برخلاف برخی از گروه های نظامی، هیچگاه قانون انحصار سلاح در دست دولت را دور نزده و به عنوان نیروی نظامی رسمی، همواره از دستورات نخست وزیر پیروی کرده است.

گفتنی است که نخست‌وزیر عراق و فرمانده‌کل نیروهای مسلح این کشور دوشنبه گذشته فرمانی ۱۰بندی درباره الحشد الشعبی با هدف سازماندهی این نیروهای مردمی صادر کرد و با استقبال غالب رهبران احزاب و گروه‌های عراقی روبه‌رو شد./983/ب

 

ارسال نظرات