۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۱۳۰۸۴

آغاز ارزیابی اولیه آثار رسیده به بیست‌ و یکمین همایش کتاب سال حوزه

آغاز ارزیابی اولیه آثار رسیده به بیست‌ و یکمین همایش کتاب سال حوزه
دبیر بیست‌ و یکمین همایش کتاب سال حوزه گفت: ارزیابی اولیه آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر بیست‌و یکمین همایش کتاب سال حوزه، از آغاز ارزیابی اولیه آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در گروه‌های علمی مربوطه خبر داد و گفت: در مرحله ارزیابی اولیه (اجمالی)، حداقل سه نفر از اعضای گروه‌های علمی مربوط، هر یک از آثار رسیده به دبیرخانه همایش را با شاخص‌های اختصاصی آن می‌سنجند.

مقیمی حاجی ادامه داد: در مرحله ارزیابی اجمالی، آثاری که امتیاز لازم در شاخص‌های محتوایی و ساختاری را کسب کنند، به مرحله داوری تفصیلی راه می‌یابند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه، با بیان اینکه این مرحله از ارزیابی‌ها تا مردادماه ۹۸ ادامه دارد، افزود: در این مرحله بیش از ۶۰ نفر از اعضای هیئت‌های داوری، همکاری علمی کرده که بیش از ۳۰۰۰ ارزیابی بر روی آثار رسیده به بیست و یکمین دوره کتاب سال حوزه، انجام می‌دهند.

وی در ادامه در رابطه به گروه‌های علمی آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه گفت: این آثار در گروه‌های ۱۹ گانه «تفسیر و علوم قرآن»، «حدیث، درایه و رجال»، «فلسفه»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ، سیره و تراجم»، «فقه و اصول»، «کتب مرجع»، «ادبیات و هنر»، «علوم اجتماعی»، «تصحیح و تحقیق»، «ترجمه»، «کلام»، «انقلاب اسلامی»، «اقتصاد»، «حقوق»، «روانشناسی»، «علوم تربیتی»، «علوم سیاسی» و «مدیریت» گونه بندی شده‌اند.

مقیمی حاجی به محور‌های ویژه این دوره از کتاب سال حوزه اشاره کرد و ادامه داد: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های حوزوی به سوی نیاز‌های پژوهشی جامعه، که یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش است، موضوعات «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی‌اسلامی، «فضای مجازی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)» و «محیط زیست و منابع طبیعی» به عنوان محور‌های ویژه همایش معرفی شد و به آثاری که در یکی از محور‌های یادشده واصل گریده، امتیاز ویژه‌ای اختصاص خواهد یافت.

دبیر همایش کتاب سال حوزه، با بیان اینکه همایش کتاب سال حوزه، به عنوان بزرگترین رویداد علمی فرهنگی حوزه‌های علمیه، همه ساله توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود. تصریح کرد: این معاونت، از سال ۱۳۷۸، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند و آثار مکتوبی که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق و ترجمه شده باشند، در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات