۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۱۳۱۰۰
رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوی خبر داد؛

بهره مندی زائران از ۲۰ هزار جلد کتاب در حرم مطهر رضوی

بهره مندی زائران از ۲۰ هزار جلد کتاب در حرم مطهر رضوی
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: ۲۰ هزار جلد کتاب در حرم رضوی قرار داده شده است تا زائران امام رضا(ع) در کنار زیارت با محوریت حضرت مطالعه و‌کتاب خوانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد، رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از کتاب های تازه منتشر شده آستان قدس رضوی که امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: کتابخانه اولین واحد فرهنگی آستان قدس است که منشأ خدمات بسیار بوده است.

وی با بیان این که بعد از انقلاب بیش از 4 هزار عنوان کتاب در آستان قدس رضوی منتشر شده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران در آستان قدس رضوی دو مجموعه انتشارات به نشر و چاپ و انتشارات به مدت سی سال فعالیت داشته و کارنامه قابل قبولی را در سابقه فعالیت خود دارند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ابراز کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی ۳۱ مجموعه نشر در توزیع کتاب فعالیت دارد و علاوه بر کتابخانه مرکزی آستان قدس، ۵۱ کتابخانه وابسته در کشور و یک کتابخانه موقوفاتی در هندوستان به ارائه خدمات می پردازند همچنین محصولات و سوغات فرهنگی با استقبال خوبی از طرف تولید کنندگان و هنرمندان مواجه شده است.

رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوی از ارائه کتاب به زائران حرم مطهر رضوی در بارگاه مطهر رضوی خبر داد و گفت: همزمان با دهه کرامت در ۳۰ قفسه موجود در بارگاه رضوی ۲۰ هزار جلد قرار داده شده است تا زائران امام رضا(ع) در کنار عبادت و زیارت با محوریت حضرت مطالعه و‌ کتاب خوانی داشته باشند.

وی به ارائه کتاب در رواق های رضوی در شهرستان ها اشاره و بیان داشت: در دهه کرامت در ۱۲۹ نقطه کشور رواق های رضوی تأسیس شده است و در این رواق ها غرفه هایی برای ارائه کتاب به دوستداران اهل بیت و امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد به توجه به کیفیت کتاب ها در این نهاد مقدس اشاره و ابراز کرد: تلاش ما این است که در جهت معرفت افزایی قدم برداریم که در دهه کرامت امسال با تأکید حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی توجه بیشتر به این امر شد از جمله کتاب «اوسنه گوهرشاد» که در مورد گوهرشاد و عفاف و حجاب است به صورت صوتی نمایشی نیز تولید شد که امیدواریم از اقدامات تأثیرگذار باشد.

رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوی نوآوری و ابتکار را از مزیت تولیدات جدید آستان قدس دانست و گفت: در تولید آثار تلاش شده است برای مخاطبین تولیدات مؤثر داشته باشیم.

وی با اشاره به رونمایی 50 عنوان کتاب در این مراسم، گفت: 16 اثر به همت انتشارات به نشر، 8 اثر به همت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی و 26 اثر به همت بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی تهیه شده است که در این مراسم رونمایی می شود همچنین 9 اثر از این آثار جدید رمان می باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات