۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۱۲۴
فرمانده اسرائیلی:

جنگ آینده با لبنان «سخت‌ترین» خواهد بود

جنگ آینده با لبنان «سخت‌ترین» خواهد بود
یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات محلی این رژیم تأکید کرد در جنگ احتمالی با لبنان، فلسطین اشغالی مورد هدف سلاح‌های دقیق‌تر و کشنده‌تر قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، مقامات این رژیم که چند روز پیش با «یووال استریک» فرمانده منطقه شمالی (مرز فلسطین اشغالی با لبنان) جلسه داشته‌اند از وی شنیده‌اند که بر اساس برآورد سازمان‌های جاسوسی اسرائیلی، جبهه داخلی این رژیم در جنگ آینده با سلاح‌های دقیق‌تر و کشنده‌تر هدف قرار خواهد گرفت.

«شلومی گابی نعمان» رییس شورای محلی شهرک «شلومی» به کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بسیار نگرانم؛ یکی از مشکلاتی که در نشست با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «موشه محلون» وزیر دارایی به آن اشاره کردیم این بود که از 10 سال پیش تا کنون از شمال غفلت کرده‌ایم، اسرائیل به جنوب (مرز با نوار غزه) منتقل شد (توجهش را بر غزه متمرکز کرد) و آنجا (جبهه شمالی) برای مشکیلات امنیتی سرمایه‌گذاری می‌شود.

نعمان ادامه داد، طرحی برای استحکام شهرک‌های صهیونیستی شمالی در سال 2018 تصویب شد و قرار بود 500 شِکِل برای این موضوع اختصاص پیدا کند اما حتی یم شکل هم برای محکم‌سازی شهرک‌های به طول چهار کیلومتر در مرز (با لبنان) ندادند.

وی سپس گفت: در شهرک شلومی حدود هزار خانواده بدون حمایت زندگی می‌کنند و ما آماده‌ایم تا بر اساس صحبت فرمانده منطقه شمالی این جنگ برای اسرائیل، سخت‌ترین باشد؛ ما به عنوان شهرک‌های چسپیده به نوار مرزی، ضربه‌های ده‌برابری نسبت به جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه در سال 2006) خواهیم خورد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیشب خود به مناسبت سالروز جنگ 33 روزه گفت:طی 13 سال گذشته، نیروی انسانی ما پیشرفت کرد و تعداد نیروی انسانی تهاجمی ما چندین برابر شده است. در سال 2006 توانایی  هجومی محدودی داشتیم. امروز توانایی هجومی منحصر بفردی داریم که مجهز به سلاح‌های منحصر بفرد است. ما دارای «نیروی رضوان» و «هنگ‌های عباس» هستیم که در عملیات تهاجمی تخصص دارند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: توانایی موشکی چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ نوع پیشرفت داشته و موشک‌هایی که داریم سلاحی دقیق است. همچنین در زمینه پهپادها، در سال 2006 تعداد کمی از آنها را داشتیم اما امروز این سلاح قدرتمند بوده و امکانات زیادی در این زمینه در اختیار داریم./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات