۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۱۳۱۶۳
وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی:

حفظ هنر ایرانی در کانون رضوی اتفاق افتاد

حفظ هنر ایرانی در کانون رضوی اتفاق افتاد
صالحی گفت: حفظ هنر ایرانی در کانون رضوی اتفاق افتاد و اگر امام رضا(ع) نبود، هنر ایرانی این گونه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که امشب در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) در پیش از ۱۲ قرن قبل به ایران آمد و مهمان این مکان شد اما اکنون ایشان میزبان و ما مهمان هستیم.

وی افزود: در این 12 قرن آن چنان فضیلت و‌ کرامت از این حضرت به ما رسیده است که می توان گفت ما بر خوان امام رضا(ع) نشسته ایم البته این کرامت ایشان از زوایای مختلف قابل بیان است از جمله این که حضرت با هجرت خود، این کشور را کانون محبت اهل بیت(ع) کرد.

صالحی با بیان این که حضور امام رضا موجب این شد که ایران کانون محبت اهل بیت(ع) شود، اظهار کرد: امام رضا(ع) در سه سال حضور خود در این کشور از طریق گفتگو، پرسش و پاسخ و خطابه معارف اهل بیت را ترویج کرد همچنین علویان در این مدت به کشور ما مهاجرت داشتند و فرصتی برای ریشه دار شدن محبت اهل بیت(ع) در میان مردم کشور ما شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرورش هنر ایرانی را به یمن حضور امام رضا(ع) در کشور دانست و ابراز کرد: اگر امام رضا(ع) نبود، هنر ایرانی این گونه نبود، حفظ هنر ایرانی در کانون رضوی اتفاق افتاد، در هر جای جهان یک دوره هنر را مشاهده می کنیم اما در حرم رضوی بیش از 8 قرن هنر ایرانی در قسمت های مختلف بارگاه رضوی از جمله در گنبدها، ایوان ها، مسجدها و صحن ها وجود دارد.

وی امام رضا(ع) را موجب وحدت و انسجام ملی اقوام و مذاهب مختلف در کشور بیان و تصریح کرد: ایران دارای اقوام و مذاهب گوناگون است و به عبارتی دارای چهار فصل تمدنی و فرهنگی است و همه آن ها به امام رضا(ع) عشق می ورزند و شاعران از اقوام گوناگون انبوه شعر در وصف امام سروده اند بنابراین ما از زاویه وحدت ملی و انسجام اجتماعی قرن ها است به امام رضا مدیون هستیم.

صالحی به ترویج فرهنگ رضوی و انجام کارهای فاخر در این خصوص تأکید و ابراز کرد: دهه کرامت فرصتی برای  ادای دین به ثامن الحجج(ع) است، در جهت ترویج فرهنگ رضوی در حوزه های مختلف اتفاقات خوب رخ داده است اما باید به دنبال رقم زدن اتفاق های بهتر باشیم و کارهای فاخری خلق کنیم که در شأن حضرت باشد و هر چه فخیم تر باشد مناسبت تر است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
امام رضا غریب الغربا بود، غریب اشنا با دنیا، اشنا به نیکی های دنیا و غریب با بدی های دنیا. در دنیا اینگونه بود که اشنای آخرت بود و بعد از 14قرن، نگهدار دل شکسته ی حضرت فاطمه زهرا (س) برای نه تنها شیعه، بلکه کل آزادی خواهان جهان شد، ولادت امام رضا بر تمام رهروان راستین امام خوبی ها تبریک و تهنیت باد
0
0