۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۳۱۶۹

راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب «مدافعان حریم خانواده» در کاشان برگزار شد + فیلم

راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب «مدافعان حریم خانواده» در کاشان برگزار شد + فیلم
همزمان با هشتاد و سومین سالگرد قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی با حضور مردم کاشان به ویژه بانوان مومن و محجبه راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب در کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد عضو فراکسیون ولایی مجلس در حاشیه راهپیمایی حجاب و عفاف در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: حجاب و عفاف اولین حوزه زندگی سالم اجتماعی و عنصری محوری در زندگی مومنانه است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه حجاب نخستین سنگر در حوزه امنیت و سالم سازی اجتماعی است، افزود: مردم کاشان از قدیم حجاب و عفاف را به عنوان عنصر محوری پذیرفته اند.  

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس به نقش دستگاه‌های مختلف فرهنگی و کوتاهی این دستگاه‌ها در امر حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: اگر از کودکی بحث حجاب و عفاف در مهد‌های کودک نهادینه شود و به کودکان آموزش داده شود که حجاب مصونیت، ارزش، وقار و جایگاه خوبی برای آن‌ها در جامعه به همراه دارد قطعا  آن‌ها ار کودکی به اختیار و نه از روی اجبار به این سمت کشیده خواهند شد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه کم کاری در بحث حجاب و عفاف این موضوع را از اختیاری بودن به اجبار تبدیل کرده است گفت: به دنبال تهدید داخلی در حوزه نرم افزاری و فرهنگی دشمن بیرونی نیز بر روی یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها که حجاب و عفاف است تمرکز کرده است.

به گفته وی حجاب نخستین سنگر در حوزه امنیت و سالم سازی اجتماعی است و دشمن در صورتی که بتواند این سنگر را نابود کند در حوزه‌های دیگر نیز به مرور نفوذ خواهد کرد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: در صورتی که با نگاه فرهنگی منسجم و مدلی مشخص در حوزه اطلاع رسانی و آموزش اهتمام داشته باشیم می‌توانیم حجاب و عفاف را به عنوان موضوعی که برای اقتدار زنان لازم است در جامعه ترویج و تبیین کنیم.  

لازم به ذکر است،  مردم مومن کاشان به ویژه بانوان در این راهپیمایی پس از پیمودن مسیر میدان ۱۵ خرداد تا چهار راه آیت الله کاشانی با سردادن شعار‌هایی نفرت و انزجار خود را از دسیسه دشمن در ترویج بی بند و باری و بی حجابی اعلام کردند.

شایان ذکر است ۲۱ تیر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات