۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۱۳۱۷۶
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

افسران فرهنگی با صلابت در برابر فشارهای فرهنگی دشمن بایستند

افسران فرهنگی با صلابت در برابر فشارهای فرهنگی دشمن بایستند
جعفرپور گفت: در شرایطی که دشمنان با زیر پا گذاشتن پیمان بین المللی نهایت فشار را بر مردم ما تحمیل کردند، باید همانند ثامن الحجج استقامت کنیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که شب گذشته در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خطاب به اهالی فرهنگ و رسانه گفت: امام رضا(ع)، امام فرهنگی بود و شما افسران و فرماندهان فرهنگی هستید.

وی با اشاره به بعد فرهنگی شخصیت امام رضا(ع) اظهار کرد: بعد فرهنگی در امام رضا(ع) بیشتر تلألو داشت و توانست در مکاتب الحادی، حقانیت و ‌برتری دین اسلام را اثبات کند.

جعفرپور با بیان این که با الگو گرفتن از حضرت رضا(ع) باید استقامت داشته باشیم، ابراز کرد: در شرایطی که 72 ملت با زیر پا گذاشتن پیمان بین المللی که خود ساخته بودند، نهایت فشار در بعد اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی به مردم تحمیل کردند باید همان گونه که امام عمل کرد، عمل کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به فرمان رهبر معظم انقلاب امر به استقامت شده باید همه پشت سر رهبر به ویژه در عرصه فرهنگی که فعال باشیم، حرکت کرده، استقامت خود را اعلام کنیم و بدون زره ای تردید نباید به گونه ای رفتار کنیم که موجب نگرانی رهبر باشیم.

وی به ناتوانایی دشمن در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: جوانان ما در حوزه های دیگر مانند عرصه های نظامی با صلابت ایستاده اند و اگر تهدیدی نظامی صورت گیرد افسران نظامی ما با پهپاد فوق مدرن خود دشمن را ساقط می کنند بنابراین دشمنی که در کارنامه خود کشتار فراوان دارد، ابایی از کشتن دوباره ندارد اما با ترسی که از این قدرت نظامی دارد به مقابله نظامی نمی پردازد.

جعفرپور تصریح کرد: ما باید به تبعیت از امام هشتم راهی به سمت آرمان ها پیدا کنیم، بین واقعیت و آرمان ها پل بزنیم و در این جهت قدم برداشته و ارزش گرا و اصول گرا باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون هایی در جهت تسهیل انجام کارهای فرهنگی اشاره و اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم تا قانون مرتبط برای تسهیل انجام کارهای فرهنگی را به مجلس برده و به تصویب برسانیم اما گام های فرهنگ بسترهای دیگر می خواهند، برای این که  کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ انجام دهیم تنها نباید به قانون اکتفا کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات