۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۳۲۰۰
امام جمعه بوشهر:

تمام زیرساخت‌های ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر فراهم شد

تمام زیرساخت‌های ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در بوشهر فراهم شد
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر تمام زیرساخت‌ها و امور مورد نیاز آن فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست با مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک میلاد امام رضا(ع)، وحدت و انسجام را یکی از نعمت‌های مهم در بین مذاهب اسلامی در ایران نام برد و اظهار داشت: یکی از نعمت‌هایی که در پرتو انقلاب اسلامی نصیب ایران اسلامی شد وحدت بر اساس ولایت و معرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: وحدت و انسجام در پرتو انقلاب اسلامی بر اساس ولایت و معرفت سبب شد جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی اقوام و مذاهب در جهان معرفی شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمنان بسیار کوشیدند تا لطمه‌ و خدشه‌ای بر اتحاد و وحدت مسلمانان ایران وارد کند خاطر نشان کرد: به‌حمدالله تمام اقوام ادیان الهی و مذاهب اسلامی اینک در نظام اسلامی ایران با اتحاد و انسجام دینی و ملی در کنار هم زندگی می‌کنند و ترفندهای دشمنان در ایجاد تفرقه اثری نگذاشته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه اتحاد و وحدت در ایران اسلامی در راستای تحقق تمدن اسلامی است خاطر نشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی نقش فوق‌العاده‌ای در عرصه معرفت‌افزایی و تقویت اتحاد مذاهب ایفاء می‌کند که اکنون استان بوشهر متنعم از این دانشگاه شده است.

وی، با بیان اینکه دانشگاه مذهب اسلامی نقش تاثیرگذاری در رشد علمی، معرفتی ، دانش‌افزایی دارد گفت: استان بوشهر که در کناره آبهای خلیج فارس دارای همسایه‌های مختلفی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است که راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند در ارائه خدمات به این کشورها نقش آفرینی کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از بذل توجه رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به استان بوشهر تصریح کرد:در راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر تمام زیرساخت‌ها و امور مورد نیاز آن فراهم شده است.

امام جمعه بوشهر، دانشگاه مذاهب اسلامی استان بوشهر را قطب این دانشگاه در جنوب کشور دانست و تاکید کرد: توجه به تقویت زیرساخت‌های این دانشگاه، پروژه‌های پژوهشی و جذب توریسم مذاهب اسلامی مورد توجه ویژه قرار دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری از اتحاد و هم‌زیستی اهل سنت و تشییع استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اتحاد و وحدت مسلمانان در استان بوشهر زبان‌زد مناطق مختلف است که راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در تقویت این اتحاد تاثیرگذار است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات