۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۱۳۲۰۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
کاروان خدام رضوی در گرمه و تحصیل بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز در مدارس صدرای خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  کاروان خادمان حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع) وارد شهر گرمه شد که ابتدا در امامزاده ایور مورد استقبال مردم قرار گرفت و در مراسم شب ولادت این امام همام در گرمه و درق حضور یافت.

تحصیل بیش از ۴۵۰ دانش‌آموز در مدارس صدرای خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی این استان، 400 دانش‌آموز به فراگیری مباحث علوم و معارف اسلامی مشغول هستند.

حجت‌الاسلام علی خادمی اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در سال گذشته توانست با برگزاری ۴۳۹ کارگاه‌های آموزشی در ۱۳۷ آموزشگاه و مدرسه با موضوع‌های مختلفی همچون آسیب‌های اجتماعی، ارتقا سواد رسانه و اقتصاد مقاومتی، مباحث دینی و اعتقادی را برای دانش آموزان تبیین کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور به مشغول به فعالیت هستند که سهم خراسان شمالی چهار مدرسه است و با توجه به ظرفیت مناسب استان خراسان شمالی در آینده این تعداد به پنج مدرسه ارتقاء خواهد یافت.

حجت‌الاسلام خادمی در پایان گفت: دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای خراسان شمالی در المپیادها، مسابقات و جشنواره‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی استان حائز رتبه‌های برتر شده‌اند که نشان‌دهنده همت آن‌ها در امر تحصیل و تذهیب است.

مجموعه فرهنگی کتاب شهر بجنورد افتتاح شد

مجموعه فرهنگی کتاب شهر بجنورد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی مسئولان فرهنگی استان خراسان شمالی و در نخستین روز دهه کرامت افتتاح شد.

کشف سکه هاي تاريخي دوران اشکاني و صفوي در بجنورد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از کشف سکه های تاریخی مربوط به دوران اشکانیان و صفویان در بجنورد خبر داد.

سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده اظهار کرد: در پی وصول خبر مبنی خرید و فروش اشیاء عتیقه در سطح شهر بجنورد از سوی افرادی ناشناس، موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

قنبرزاده افزود: بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان پس از یک سری کار اطلاعاتی به طور نامحسوس در سطح شهر، دو نفر که در حال فروش تعدادی سکه در بازار عتیقه جات بودند دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از این افراد، دو عدد سکه از جنس مس با قدمت اشکانی اصل و دو عدد سکه دیگر مربوط به دوره صفوی و یک شی نامعلوم اصل کشف شد.

وی عنوان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و سکه های مکشوفه به نفع سازمان ضبط و تحویل میراث فرهنگی شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات