۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۱۳۲۰۶
حجت الاسلام پورمحمدی:

دستاوردهای نظام اسلامی دشمن را به تکاپو انداخته است

دستاوردهای نظام اسلامی دشمن را به تکاپو انداخته است
دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: دستاوردها و پیشرفت‌های نظام اسلامی دشمن را نگران کرده و به تکاپو انداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و روحانیون استان با اشاره به دستاوردها انقلاب اسلامی اظهار داشت: نباید انتقادات سبب شود تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی غافل شویم و آنچه تا به امروز بدان دست یافته‌ایم کم و کوچک به نظر برسد چراکه همین دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی ایران دشمن را به تکاپو انداخته و نگران کرده است.

وی افزود: اگر ما از هرنظر عقب مانده یا ناتوان باشیم که دشمن اینگونه به تکاپو نمی افتد چراکه همین ناتوانی خواسته دشمن است درحالی که ما کشوری پیشرفته و صاحب پیشرفت هستیم و همین پیشرفت و اقتدار ما سبب شده تا دشمن شر و شور علیه ما به راه بیندازد.

حجت الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: بی تردید کارهای بزرگی در کشور درحال انجام بوده و تحقق یافته است به طوری که دشمن با بهانه بمب هسته ای به دنبال دانش هسته ای ما است هرچند شاید روی بمب هسته ای هم حرفی باشد اما چون ما کشوری خوداتکا و پیشرفته در دانش هسته ای هستیم به دنبال مقابله با این پیشرفت هسته‌ای کشورمان است و البته در رشته های دیگر نیز توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف پیشرفت و موفقیت‌های بسیاری داشته باشیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خاطرنشان کرد: البته روحانیت معظم انقلاب در این حرکت نقشی موثر داشته چراکه روحانیون ما سنگربانانبیدار این کشور هستند و نبض آرامش، رشد و انقلابی‌بودن جامعه را روحانیت تنظیم می‌کند.

وی ادامه البته به برخی مسائل در کشور ایراداتی داریم و بارها طرح کرده‌ایم اما همین نقدهای روحانیت و ایرادات مطرح شده هم از سر دلسوزی است و از سرعلاقه و نه از سرعناد و دشمنی بیان می‌شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به جایگاه رفیع و بزرگ روحانیت در کشور گفت: روحانیت در کشور در 40 سال گذشته پایه اساسی اتفاقات بزرگی در 40 سال گذشته بوده به طوری که نقش روحانیت در طول انقلاب و بعد از انقلاب در دوران جنگ چه به عنوان رزمنده چه به عنوان مبلغ در مسیر کار تبلیغی و حتی تسلی دادن به خانواده‌های معظم شاهد نقشی مهم داشته‌اند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به مشکلات جامعه گفت: تقویت دین و تحکیم دین مهمترین وظیفه روحانیون است و باید در این مسیر برای مشکلات جامعه گام موثر بردارند که امروز مشکلات فرهنگی در بین جوانان و خانواده بسیار نگران کننده است و باید روحانیت برای کمک به حل این مشکلات گام بردارند.

حجت الاسلام پورمحمدی بر ضرورت انسجام در جامعه روحانیت تاکید کرد و افزود: داد:روحانیت امروز نیاز به انسجام دارد و باید برای رسیدن به یک انسجام و حرکت براساس نقشه راه که یک موضوع مغففول است نیاز به کاری جمعی هستیم چراکه تا به امروز حرکت‌های موثر و خوبی در کشور انجام شده اما براساس یک نقشه کلی جامع نیست که نیاز داریم تا براساس یک چشم انداز و نقشه راه به پیش برویم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در بین قشر روحانیت کشور جوانان خوش فکر، مبدع و توانمند زیادی داریم که باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند به درستی بهره بگیریم، البته جامعه روحانیت نا سال 56 غیرعلنی کار می کرد و از این سال و همزمان با جامعه مدرسین کار خود را رسمی‌تر همزمان با انقلاب اسلامی پیش گرفت هرچند در بعد انقلاب و بعد در دوران دفاع مقدس کار مغفول ماند اما امروز براساس رسالتی که برعهده ما روحانیت قرار گرفته باید برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای برنامه کنیم چراکه باید حضوری مستمر و موثر در جامعه داشت.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور خاطرنشان کرد: بنابراین تشکیلاتی برای حرکت و کار روحانیون سراسر کشور براساس انتخاب و اعتماد شهرستانی و استانی در نظرگرفته شده که البته اصل کار را در شهرها و استان‌ها برنامه ریزی و اجرا می کنند و در کشور نیز براساس مشورت با استان‌ها برنامه ریزی کلی صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: البته کار این تشکیلات سیاسی نیست و به حزب و جریانی خاص بسته نیست بلکه براساس رسالت کار روحانیت تشکیل شده به طوری که ماده 7 اساسنامه این تشکیلات اعلام می‌دارد که جامعه روحانیت نهادی روحانی، انقلابی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مردمی مستقل یعنی بدون وابستگی به هیچ نهاد و حزبی و بصورت فراجناحی استکه به منظور حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات