۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۲۱۱
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تضعیف حجاب و عفاف گزینه نخست سلب قدرت دینی جامعه ایران است

تضعیف حجاب و عفاف گزینه نخست سلب قدرت دینی جامعه ایران است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از نگاه دشمنان تضعیف حجاب و عفاف گزینه اول برای سلب قدرت دینی جامعه اسلامی ایران است؛ زیرا حجاب بعد اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، هفته حجاب و عفاف، به تبیین چرایی مقابله غرب با فرهنگ حجاب و عفاف در جوامع اسلامی پرداخت و اظهار کرد: رضاخان دست‌نشانده و وادادهٔ پهلوی دستور به کشف حجاب زنان داد تا این‌که سرانجام به دستور وی در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ شمسی مسجد گوهرشاد که مملو از جمعیت معترض بود، مورد حمله قشون قزاق قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این حمله مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شد و در نتیجه آن بیش از دو هزار تا پنج هزار تن به شهادت رسیدند و حدود هزار و پانصد نفر به اسارت نیروهای قزاق درآمدند.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که چرا غرب و رضاخان کشف حجاب را در پیش گرفتند؟ گفت: یکی از نمادهای مسلمانی که اتحاد دینی را بین زنان مسلمان به نمایش می‌گذارد، همین مسئله حجاب است که جنبه اعتقادی و سمبلیک دارد.

وی ادامه داد: به‌طوری که حتی اگر زنی آن‌چنان باور به حجاب هم نداشته باشد، اگر به‌طور محجبه ظاهر شود تأثیر زیادی در باورهای دینی او خواهد داشت و چنانچه کنار پوشش، باور و اعتقاد قلبی نیز وجود داشته باشد، به‌سان دژی غیرقابل نفوذ در برابر خیلی از آفت‌های اجتماعی خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: رعایت حجاب توأم با باور و اعتقاد درونی، فضای دینی با قدرت بالا را می‌سازد و به‌نوعی جامعه را بیمه می‌کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس گزینه اول برای سلب قدرت دینی جامعه اسلامی ایران، حجاب بود نه اموری چون نماز و روزه؛ زیرا در چنین مواقعی جنبه‌های فردی مهم نیست بلکه بعد اجتماعی است که اهمیت زیادی دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات