۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۱۳۲۱۳
تحلیلگر مسائل بین الملل:

انگلستان در پی ایجاد امپراتوری بزرگ انگلیسی آمریکایی است

انگلستان در پی ایجاد امپراتوری بزرگ انگلیسی آمریکایی است
هانی زاده با اشاره به اینکه انگلیس در آستانه خروج از اروپا است، گفت: انگلیس با خروج از اروپا در پی ایجاد یک امپراتوری بزرگ انگلیسی آمریکایی در جهان است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به گفت و گوی تلفنی دکتر ظریف با وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: دولت انگلیس توافق کرد و پذیرفت تا نفتکش توقیف شده ایرانی را آزاد کند هر چند که اقدام نیروی دریایی انگلیس در توقف کشتی، پیامد‌های حقوقی و سیاسی بسیاری دارد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه انگلیس به دنبال باج گیری از ایران و طرح مسائلی همچون نازنین زاغری است، افزود: انگلیس در پی آن بود تا رفع توقیف نفتکش ایرانی را منوط به آزادسازی نازنین زاغری بکند، اما جمهوری اسلامی سرسختانه نشان داد که وارد چنین بازی‌هایی نخواهد شد و به انگلیس باج نمی‌دهد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه انگلیس تصور حرکت در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی و آقایی بر جهان را دارد، تصریح کرد: ایران، دولتی نیست که در برابر فشار انگلیس، آمریکا و کشور‌های دیگر تسلیم و باج دهد.

هانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اسکورت نفتکش‌های انگلیسی از سوی ناو‌های این کشور ادامه داد: انگلیس با کمک آمریکا و برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس تصور می‌کنند که با حضور نظامی در خلیج فارس امنیت آن را تضمین خواهند کرد؛ از این رو حضور ناوگان انگلیسی در تنگه هرمز و خلیج ضامن رفت و آمد کشتی‌ها خواهد بود.

وی بیان داشت: هدف دیگر از چنین اقدامی فشار به ایران و منع نفوذ آن در منطقه است حال آنکه چنین گامی خلاف قوانین بین المللی و هزینه بسیاری برای انگلیس و آمریکا خواهد داشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه انگلیس در آستانه خروج از اروپا است، گفت: انگلیس با خروج از اروپا در پی ایجاد یک امپراتوری بزرگ انگلیسی آمریکایی در جهان است؛ از این رو با حرکات موذیانه منطقه ای، مزاحمت برای کشتی‌های ایرانی و حضور در خلیج فارس تلاش دارد تا امپراتوری شکست خورده را زنده کند هر چند که شرایط منطقه چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات