۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۱۳۲۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توحید بدون ولایت راهگشای انسان نیست

توحید بدون ولایت راهگشای انسان نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هر کسی در داخل محوطه توحیدی قرار بگیرد هیچ آسیبی به او نمی‌رسد؛ اما باید در نظر داشت که توحید بی ولایت فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد امام رضا (ع)، به تبیین ولایتمداری با استفاده از آموزه‌های رضوی پرداخت.

وی گفت: امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب می‌فرماید: «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» و تأکید می‌کند کلام «لا إلهَ إلّا اللّهُ» دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط‌ها هستم و به عبارت دیگر ولایت اهل بیت پیامبر شرط توحید و یگانگی خداوند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: هر کس در داخل این محوطه توحیدی قرار بگیرد هیچ آسیبی به او نمی‌رسد؛ اما باید در نظر داشت که توحید بی ولایت فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه توحید تنها راهگشا نیست؛ بلکه ما باید هم توحید داشته باشیم و هم عمل صالح کنیم، اضافه کرد: یکی از زیرمجموعه‌های اخلاق یک مسلمان ولایتمداری آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید در کنار ایمان، عمل صالح هم باشد که در این راستا ولایتمداری، اخلاق، خوش‌خلقی، ارتباط درست با مردم، حفظ آبروی مردم، حفاظت از اسرار مردم و مواردی از این دست در زمره اعمال صالح قرار دارند.

وی ادامه داد: در کنار توحید باید هم اخلاق باشد و هم توحید به ما مدل سبک زندگی بدهد تا بتوانیم با توحید زندگی‌های خود را رنگ‌آمیزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اخلاق خوب باشد تا توحید اثر بگذارد، اظهار کرد: مردم اعتقاد ما را نمی‌بینند؛ اما اخلاق ما را می‌بینند و بر اساس آن قضاوت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری و یاری ولایت باید در عمل باشد نه شعار، گفت: مقاومت در مسیر و منزل‌به‌منزل آمدن حضرت معصومه (س) برای رسیدن به امام رضا (ع) نشان‌دهنده این است که امامزادگان ما پای کار ولایت بوده‌اند و اجازه نداده‌اند ولایت تنها بماند؛ ازاین‌رو ما هم باید امروز ادامه‌دهنده راه آن بزرگواران باشیم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات