۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۱۳۲۱۶

سومین همایش سیره امام رضا برگزار شد

سومین همایش سیره امام رضا برگزار شد
سومین همایش ملی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها به همت بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی نمایندگی قم با حضور آیت الله ری شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین همایش ملی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها به همت بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی نمایندگی قم با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی صبح یک شنبه با حضور آیت الله ری شهری در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش حجج اسلام والمسلمین رضا برنجکار، خسروپناه و حجت الاسلام رضوی در زمینه میراث امام رضا(ع) و حکمت شیعی، حجج اسلام رضا آبروش، در زمینه آینده پژوهی در سیره امام رضا(ع) و ولی الله نقی پور، در زمینه مدیریت بحران در سیره امام رضا(ع) به بیان نظرات خود پرداختند.

همچنین در این همایش ملی وحید وثوقی راد، در زمینه روش شناسی سیره مدیریتی امام رضا(ع)، و حجج اسلام مهدوی راد در زمینه میراث فقهی امام رضا(ع) گونه ها و اعتبار، شریعتی تبار در زمینه فلسفه فقه در احادیث امام رضا(ع)، و محمدعلی خادمی در زمینه قواعد استنباطی فقهی در احادیث امام رضا(ع) سخنرانی کردند.

در ادامه آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: به چه دلیل امام رضا(ع) می فرماید اگر مردم زیبای هایی سخن ما را متوجه شوند جذب مکتب می شوند و مردم را به قرآن کریم دعوت نکرده است؟

وی ادامه داد: براساس حدیث ثقلین، اهل بیت(ع) از قرآن جدا نیستند بلکه تبیین قرآن کریم از طریق اهل بیت(ع) صورت می گیرد و قرآنی که اهل بیت(ع) آن را تفسیر نکرده و مورد بیان اهل بیت(ع) قرار نگرفته باشد نمی تواند جامعه را نجات دهد.

در پایان این مراسم، کتاب پرتوی از تفسیر اهل بیت(ع) تألیف آیت الله ری شهری رونمایی شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات