۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۳۲۳۷

درخواست سودانی‌ها برای قصاص عاملان کشتار معترضان

درخواست سودانی‌ها برای قصاص عاملان کشتار معترضان
هزاران سودانی در خیابان‌های خارطوم و سایر شهرهای این کشور با برپایی راهپیمایی خواستار قصاص عاملان کشتار مردم در تظاهرات و اعتصابات این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سودان روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد. معارضان و نظامیان درحال پی ریزی ساختار قدرت در دوره انتقالی هستند و چارچوب آن را تدوین و مشغول برطرف کردن آخرین اختلافات خود در این زمینه هستند.

درهمین حال، به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز کشته شدگان اعتصاب کنندگان درخارطوم، سودانی ها به دعوت ائتلاف آزادی و تغییر در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

هزاران سودانی برای شرکت کردن در راهپیمایی اول عدالت به خیابان های خارطوم و سایر شهرهای این کشور آمدند و با در دست داشتن عکس های کشته شدگان تظاهرات از شروع انقلاب (13 دسامبر 2018) تاکنون خواستار قصاص عاملان این کشتارها شدند.

براساس دعوت ائتلاف آزادی و تغییر قرار بود این راهپیمایی دو روز پیش برگزار شود، اما مردم از چند ساعت قبل در میدان ها و مسیرهای تعیین شده حضور پیدا کرده بودند و با خشم علیه عاملان کشتار تظاهرکنندگان شعار سر دادند.

در راهپیمایی پایتخت سودان  20 مسیر تعیین شده بود که به خانه تعدادی از کشته شدگان حمله نظامیان به اعتصاب کنندگان در خارطوم منتهی می شد./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات