۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۳۲۷۵
حجت الاسلام رستمیان:

نداشتن مهارت‌های زندگی دلیل اصلی فقر بسیاری از افراد است

نداشتن مهارت‌های زندگی دلیل اصلی فقر بسیاری از افراد است
مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: به اعتقاد ما مشکل اصلی بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد فقر مالی نیست بلکه عدم دارا بودن مهارت‌های زندگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در دیدار محسن مسعودیان راد مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با تبریک انتصاب وی فرصت خدمت به محرومان و نیازمندان را از بزرگترین نعمت‌ها عنوان و از خدمات کمیته امداد در راستای محرومیت زدایی و کاهش مشکلات اقشار نیازمند جامعه قدردانی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه مجموعه حوزه علمیه استان آمادگی خود را در راستای پیشبرد اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) به ویژه در تحقق اهداف فرهنگی این نهاد انقلابی اعلام می کند، خاطرنشان کرد: بی تردید مشکلات و فقر فرهنگی و اعتقادی زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌ها است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: البته به اعتقاد ما مشکل اصلی بسیاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد فقر مالی نیست بلکه عدم دارا بودن مهارت‌های زندگی، اعم از مهارت در کار و تامین معاش است. اگر بتوان به این افراد مهارت‌های زندگی را آموزش داد بسیاری از مشکلات و تبعات از جمله فقر مالی کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در این دیدار ضمن استقبال از افزایش همکاری‌ها به ویژه در بخش فعالیت‌های فرهنگی با حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: فقر در حکومت اسلامی معنای متفاوتی با نظام‌های غیر دینی دارد، متاسفانه باید گفت علی رغم همه تلاش‌ها با مشکلات بسیاری در این بخش مواجه هستیم که بی شک به کار بستن دقیق تعالیم قرآن در زمینه رفع فقر از چهره جامعه می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

محسن مسعودیان راد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار خانوار در سطح استان سمنان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، اضافه کرد: توانمند سازی افراد و ارائه آموزش‌های هدفمند و ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال از مهمترین راهبرد‌های این نهاد در افزایش مهارت‌های زندگی و کاهش فقر و محرومیت در جامعه است./۹۷۷/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات