۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۲۸۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت سنت های اصیل حوزه

ضرورت حفظ و تقویت سنت های اصیل حوزه
حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت حفظ و تقویت مطالعه و مباحثه به عنوان سنت های اصیل حوزه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، گفت: کتاب بهترین همراه و یار یک طلبه برای رشد علمی در حوزه است.
 
وی با بیان این که طلاب همه اوقات خود را باید به مطالعه و خواندن کتب مفید اختصاص دهند، افزود: علم آموزی یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های طلاب حوزه است که باید همواره مورد توجه قرار دهند.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که طلاب نباید از مطالعه فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: مطالعه مفید موجب رشد و تقویت بنیه علمی طلاب حوزه خواهد شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب حوزه نباید دغدغه‌ای جز علم آموزی و کسب تقوا داشته باشند، تصریح کرد: کتابخانه بهترین محیط برای مطالعه و مرور درس‌های روز‌های گذشته است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی فرهنگ‌های کهن حوزه نظیر مطالعه و مباحثه در حال کمرنگ شدن است، بیان داشت: مطالعه و مباحثه جزء سنت‌های اصیل حوزه بوده که همواره مورد تأکید علما و فق‌ها نیز قرار داشته است.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که سنت‌های کهن حوزه نباید به دلیل رشد علم و تکنولوژی مورد بی توجهی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این سنت‌های اصیل یکی از مهم‌ترین دلایل رشد و نشاط علمی حوزه در طول تاریخ بوده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه بر پایه همین سنت‌های اصیل علمی به پیشرفت‌های ارزشمند علمی و فقهی بسیاری دست پیدا کرده است، افزود: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید سنت مهمی همچون مطالعه و مباحثه را بیشتر در میان طلاب ترویج و تقویت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت و گسترش فضای کتابخانه‌ای در سطح مدارس علمیه را فرصت مناسبی برای رونق فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فعالیت رشته تخصصی حقوق و قضای اسلامی در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر از سال تحصیلی جدید، این کتابخانه تخصصی ظرفیت مناسبی برای بهره گیری بیشتر طلاب علاقه‌مند این مدرسه علمیه است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات