۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۳۲۸۶
رییس جمهور در شورای اداری خراسان شمالی:

صبر راهبردی ایران سبب تنها ماندن آمریکا در جهان شد

صبر راهبردی ایران سبب تنها ماندن آمریکا در جهان شد
رییس جمهور گفت: در موضوع خروج آمریکا از برجام اروپایی ها یا نخواستند و یا نتوانستند اقدامی بکنند، اما در این میان آمریکا تنها ماند که این به خاطر صبر راهبردی ما بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، یکشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان شمالی، با اشاره به موفقیت های دولت دوازدهم پس از توافق برجام، اظهار کرد: گشایش خوب اقتصادی بعد از برجام باعث شد فازهای پارس جنوبی را افتتاح کنیم.

وی افزود: در این راستا ظرف چند ماه تمام تجهیزات مورد نیاز فازهای پارس جنوبی وارد کشور شد و 3 فاز و ده ها پتروشیمی افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: همچنین در روز 110 میلیون لیتر بنزین تولید می کنیم که در تایخ ایران بی سابقه است و صادرات نفت به 2 میلیون 800 هزار بشکه در روز رسید.

وی ادامه داد: همچنین در پی توافق برجام شرکت های خودروسازی به کشور وارد شدند و فعالیت های شایسته ای در این راستا صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: اما فشارهای اسرائیل و ولیعهد عربستان باعث خروج ترامپ از برجام شد و حکومت خاصی که هم اکنون در کاخ سفید حاکم است باعث این اقدام شد.

وی ادامه داد: یک ملت پرسابقه و باتجربه در ایران و در طرف دیگر جمع تازه کاری باعث خروج از برجام شد، آن ها می خواستند دنیایی را همراه خود بکشانند که تا حدودی پیش بینی آن ها درست بود اما ما این بهانه را دست آنان ندادیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: ما به 5 کشور باقی مانده مهلت جبران دادیم که بعضی قدم هایی برداشتند و الان هم همکاری در حد امکان می کنند.

وی اظهار کرد: اروپایی ها یا نخواستند و یا نتوانستند اقدامی بکنند، اما در این میان آمریکا تنها ماند و دنیا در برابر آمریکا ایستاد که این اقدام به خاطر صبر راهبردی ما بود.

وی تصریح کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، بعضی از افرادی که در کار اقتصادی فعال بودند در ماه های اول بد عمل کردند و سوداگری کردند و از این فرصت سوء استفاده کردند که باید با آن ها باید برخورد شود چراکه به ملت خود ظلم کردند.

رییس جمهور کشور گفت: زندگی در این 14 ماه سخت بود و هست اما دشمنان نمی توانند کاری بکنند؛ زیرا ملت ما محکم و استوار در برابر تهدیدها و تحریم های آمریکا ایستادگی کرده و می کند./9314/پ202/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات