۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۳۲۹۰
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان مطرح کرد؛

اقدامات فرهنگی مروجی برای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

اقدامات فرهنگی مروجی برای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه
حجت الاسلام بصیرتی گفت: برخورد قهری با بد حجابی یا بی حجابی به صلاح نیست، اما اقدامات فرهنگی مکتوب از جمله کتاب و آثار فرهنگی می‌تواند مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی عصر امروز در عصرانه سراسری داستان نویسی رضوی که در روز میلاد امام رضا (ع) با حضور نویسنده مسلمان فرانسوی در کاشان برگزار شد، گفت: عفاف و حجاب باید از دوران کودکی در دختران آغاز و نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه برخورد قهری با کم حجابی یا بی حجابی به صلاح و سازنده نیست افزود: اقدامات فرهنگی مکتوب از جمله کتاب نویسی و آثار فرهنگی در این زمینه می‌تواند کوثر و مروج فرهنگ عفاف و حجاب از کودکی باشد.

حجت الاسلام بصیرتی با تقدیر از خانم کلر ژوبرت به عنوان بانوی محجبه و فعال در حوزه فرهنگ و کودک، گفت: این بانوی مسلمان فرانسوی فعال در حوزه فرهنگ و کودک در حوزه عفاف و کودک تا کنون اقدامات مفیدی را انجام داده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: شهرستان کاشان با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی آن در کنار هفت استان دیگر برای اجرای این طرح سراسری آستان قدس رضوی انتخاب شد.

وی کاشان را یکی از پایگاه‌های پایلوت فرهنگی کشور با پتانسیل بالا در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری دانست و گفت: عصرانه داستان نویسی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و کشف استعداد‌های داستان نویسی در بین نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

خانم کلر ژوبرت کارشناس علوم تربیتی که در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند و مهارت خاصی در توصیف حقایق زندگی به زبان کودکان دارد و در کتاب‌های خود دنیا را به خوبی ترسیم می‌کند، ابراز کرد: اتفاقات تلخ و شیرین زندگی را باید به زبان ساده و روان برای کودکان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آثار خود را با رویکرد خداشناسی به چاپ رسانیده است، گفت: حوزه کودک مهم‌ترین و اصلی‌ترین حوزه است که خروجی آن تأثیرات زیادی بر تربیت قشر کودک دارد.

لازم به ذکر است، تجلیل از اقدامات فرهنگی کلر ژوبر نویسنده و تصویر گر مسلمان فرانسوی و اهدای قطعه اى از فرش متبرک حرم رضوی به این بانوی مسلمان فرانسوی فعال در حوزه فرهنگ و کودک از جمله برنامه‌های عصرانه داستان نویسی رضوی بود.

شایان ذکر است، خانم کلر ژوبرت کارشناس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان که مسیحی (کاتولیک) است و در ۱۹ سالگی مسلمان شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات