۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۱۳۲۹۲
کارشناس مذهبی:

احترام متقابل لازمه تداوم زندگی مشترک است

احترام متقابل لازمه تداوم زندگی مشترک است
کارشناس مذهبی با بیان اینکه احترام متقابل لازمه تداوم زندگی مشترک است، گفت: خانه باید محل آرامش و امنیت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) امروز با حضور خانواده شهدا، اساتید، طلاب و بانوان در حوزه علمیه الزهرا (س) واوان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران خانم هاشمی مبلّغ و کارشناس مذهبی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وقتی وارد حرم می شویم، سلام می دهیم و کریم سلام را جواب می دهد؛ اما وقتی از طرف امام زمان(عج) سلام بدهیم نه تنها جواب می گیریم نائب الزیاره هم می شویم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های خانواده اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال آسایش و آرامش هستیم ولی بین آن دو فرق است؛ تقریبا همه مردم آسایش را تا حدودی دارند اما کمتر به آرامش و اهمیت و چگونگی محقق شدن آن در خانه دقت می کنند. یکی از نام های خانه، مسکن است فواید خانه آن است که در برابر  سرما و گرما و نگاه دیگران و غیره از ما محافظت می کند اما مسکن علاوه بر موارد گفته شده محل تربیت نیز به شمار می رود.

هاشمی با توجه به سه کلیدواژه مهم در خانواده یعنی آرامش، انس و تکامل خاطر نشان کرد: خانواده محل آرامش است که با رفتار زن و شوهر به دست می آید همچنین خانواده محل انس است و مأمنی برای رفع مشکلات و گرفتاری های طرفین و در مرتبه بالاتر خانواده محل تکامل و کسب تجربه و رفع ناپختگی های طرفین نیز محسوب می شود.

وی احترام متقابل را در زندگی زناشویی لازم و ضروری دانست و اشاره کرد: برای ملکه شدن در خانه، زن باید شوهر را پادشاه کند یعنی اقتدار و غرور مرد را حفظ کند و مرد نیز متقابلا باید غرور و عواطف زن را گرامی بدارد.

هاشمی در پایان سه وظیفه اصلی زن را تمکین، تکریم و تقدیر برشمرد و از بانوان حاضر در جلسه خواست احترام را در اصل روابط خود با همسران خویش قرار دهند.

یادآور می شود در ادامه این مراسم مادح اهل بیت(ع) در رثای امام رضا(ع) مدیحه سرایی پرداخت و همچنین از طریق پخش آنلاین ضریح مطهر امام رضا(ع)، دل های عاشق، این امام رئوف از دور صحن و سرای ایشان را زیارت کردند و برنامه های ویژه کودکان رضوی نیز همزمان با مراسم جشن، در حوزه علمیه برگزار شد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات