۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۳۲۹۴
همزمان با شب میلاد امام رضا؛

حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور شد

حرم مطهر رضوی غرق در نور و سرور شد
حرم مطهر رضوی همزمان با شب میلاد ثامن الحجج با حضور زائران و مجاوران غرق در نور و سرور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن شب میلاد امام رضا(ع) با حضور عاشقان و دلبستگان به ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابراین گزارش در روز میلاد ثامن الحجج(ع) عاشقان به هشتمین خورشید ولایت از سراسر جهان اسلام به بارگاه مطهر رضوی مشرف شدند تا در فرخنده میلاد این امام همام، کسب معرفت و انرژی کرده و در ادامه مسیر خود در جهت سبک و سیره رضوی با نشاط و اهتمام بیشتری حرکت کنند.

این گزارش می افزاید؛ در شرایطی که مردم با تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه و غیرانسانی استکبار و غرب دست و پنجه نرم می کنند، مردم ولایت مدار جمهوری اسلامی ایران این خورشید ولایت را غنیمتی دانسته که از این چراغ هدایت الگو گرفته و با تأسی از سیره امام هشتم(ع) و با استقامت موانع را از سر راه بردارند.

در این مراسم باشکوه شب ولادت حضرت، قاریان، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در جمع زائران و مجاوران به قرائت قرآن، مدیحه سرائی و اجرای تواشیح پرداختند همچنین مسابقه قرآنی برگزار شد که سه نفر از نفرات برگزیده به عتبات عالیات اعزام شده و 8 نفر دیگر نیز در مراسم غبارروبی حرم مطهر شرکت خواهند کرد.

خاطرنشان می شود؛ آستان قدس رضوی در این روز مبارک جشن هایی را با حضور زائران و مجاوران در حریم رضوی برگزار کردند که از جمله آن ها در آغازین ساعات روز خادمان حرم رضوی با حضور در ایستگاه های مترو منتهی به حرم مطهر حضور یافته و از زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) استقبال کردند همچنین کیک تولد امام رضا(ع) صبح روز ولادت در پارکینگ شماره 4 حرم مطهر بین زائران و مجاوران توزیع شد و در روز ولادت نیز جشن باشکوه با ویژه برنامه هایی از جمله مداحی، قرائت قرآن، شعر خوانی در مدح آقا علی بن موسی الرضا(ع) و سخنرانی برگزار شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات