۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۲۹۵

نشست نقد کتاب در جستجوی خورشید در قم برگزار شد

نشست نقد کتاب در جستجوی خورشید در قم برگزار شد
نشست نقد کتاب «در جستجوی خورشید» به همت دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه با همکاری انجمن علمی حدیث حوزه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه مبارک کرامت و همزمان با ولادت باسعادت امام رضا (ع)، نشست نقد و بررسی کتاب «در جستجوی خورشید»، برگزیده دهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، عصر دیروز به همت دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه امروز در سالن شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی، به عنوان مؤلف و ارائه دهنده، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی تنیانی به عنوان ناقد و محمود ملکی به عنوان دبیر و داور نشست حضور داشتند.

گفتنی است، کتاب «در جستجوی خورشید»، به قلم حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی تدوین شده و در دهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی حائز رتبه برگزیده شده است.

قابل ذکر است، این اثر، بازشناسی یاران، راویان و همراهان امام رضا (ع) در خراسان است که به قلم توانای مهدی غلامعلی نگاشته شده است.

این نویسنده پس از مقدمه در پیشگفتار کوتاهی از تلاش‌های رضوی به مدت اقامت در خراسان سخن رانده و سپس روایتگران احادیث رضوی را در بخش‌های گوناگون معرفی کرده است.

بیان مسائل اعتقادی، تأکید بر نشر حدیث اهل بیت (ع)، برگزاری حلقه‌های حدیثی و برگزاری جلسات مناظره از فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام هشتم (ع) در زمان حضورشان در خراسان است که در این کتاب به تفصیل شرح داده شده است.

در این اثر، همراهان امام را در سه عنوان نظامیان حکومتی، خدمتگزاران و یاران معرفی شده است و با 60 شخصیت متفاوت از هشت گروه اجتماعی که با امام رضا(ع) در خراسان دیدار کردند، آشنا می‌شویم که هر یک از دریچه‌ای نظاره‌گر نور خورشید بودند./841/ت 302/ش

حسین ثالث موید
ارسال نظرات