۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۳۱۳

واکنش فدراسیون جهانی خوجه‌ها به خشونت‌ علیه مسلمانان هند

واکنش فدراسیون جهانی خوجه‌ها به خشونت‌ علیه مسلمانان هند
فدراسیون جهانی خوجه‌ ‌های اثنی‌عشری در نامه‌ای خطاب به دولت هند، خواستار اقدام دهلی‌نو برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند، این فدراسیون که مقر آن در لندن واقع است، در نامه‌ای خطاب به مقامات هندی خواستار توقف تبعیض و خشونت علیه مسلمانان این کشور شد.

در بخشی از این نامه به امضای «انورعلی دارامسی» رییس این فدراسیون، آمده است: ما از دولت هند می خواهیم خشونت و تبعیض روزافزون علیه مسلمانان را متوقف و برابری بین همه شهروندان هندی را تضمین کند. ما از وزرای دولت می‌خواهیم درباره حملات فزاینده به مسلمانان تحقیق کنند، مجرمان را به دست عدالت بسپارند و بیانیه‌ای در محکومیت خشونت صادر و بر اهمیت مدارا، عدم تبعیض و برابری تأکید کنند.

در ادامه این نامه با اشاره به این که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر، «جلب اعتماد همه مردم هند» را بخشی از شعار « پیشرفت برای همه» اعلام کرده،  تأکید شده که اکنون وقت تحقق این شعارهاست.
 
امروزه  ۱۲۵ هزار خوجه در کشورهای مختلف جهان پراکنده‌اند. بیشتر آنها در هند، پاکستان، آمریکا، کانادا، اروپا و کشورهای شرق آفریقا سکونت دارند و جوامع موفقی را تشکیل داده‌اند. اصالت خوجه‌های شیعه اثنی‌عشری، به شهرهای «کاتیاور» و «گجرات» هند می‌رسد./983/ب
منبع: ایکنا 
ارسال نظرات