۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۱۳۳۱۶

آل سعود حاجیان را به اخذ ویزای گردشگری واداشت

آل سعود حاجیان را به اخذ ویزای گردشگری واداشت
در پی سیاسی کاری آل سعود در حج و آسان بودن دستیابی به ویزای گردشگری برای شرکت در جشن های موسیقی و کنسرت ها، عمره گزاران به اخذ این نوع ویزا واداشته شده اند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، برخی از عمره گزاران کشورهای عربی برای ادای مناسک عمره به اخذ ویزای گردشگری روی آورده اند که هیأت تفریح و سرگرمی عربستان درخواست صدورش را می دهد.

به نوشته وبسایت خبری شبکه نبأ، از آنجایی که دستیابی به ویزاهای گردشگری در عربستان از ویزای حج و عمره آسانتر است، عمره گزاران مجبور شده اند تا از ویزاهای مذکور استفاده کنند.

عمره گزاران برخی کشوهای عربی، در پی سیاسی کاری های آل سعود در حج به این اقدام واداشته شده اند تا بتوانند مناسک عمره را ادا کنند.

آل سعود، مقیمان کویتی، شهروندان کشورهای قطر، سوریه و یمن را با سیاسی کاری در حج، مانع از سفر آنها به مکه مکرمه و مدینه منوره می شود و این کشورها بارها از این سیاسی کاری انتقاد کرده اند.

در این میان نیز ضعف تدابیر امنیتی طی سالهای گذشته که سلامت حجاج و عمره گزاران در حرمین شریفین را به خطر انداخته است، در کنار آزاد شدن موسیقی در مکه مکرمه و حضور خوانندگان زن و برگزاری جشن های رقص و آواز همزمان با موسم حج، بین المللی شدن اداره آن را بیش از پیش ضروری کرده است./983

 

ارسال نظرات