۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۱۳۳۲۵
حجت الاسلام بهرامیخبر داد؛

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش حوزه علمیه خواهران اصفهان از ۲۳ تیرماه تا ۲۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: بیش از 2 دهه از عمر حوزه علمیه کشور می‌گذرد و حدود 500 حوزه خواهران در کشور داریم که 50 حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان است.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه اصفهان سابقه درخشانی در تربیت طلاب و علما دارد، هم حوزه چند صد ساله برادران هم حوزه علمیه خواهران که از پیش از انقلاب فعالیت داشته و خواهران مستعد و متدینی جذب آن می‌شدند، نمونه بارز و شاخص ان که سرآمد برای حوزه علمیه خواهران در سطح کشور شده و چهره بین المللی به خود گرفته، خانم مجتهده امین هستند که در سطح اجتهاد رشد کردند و حوزه های خواهران را پایه ریزی کردند و پس از انقلاب اسلامی به صورت سازمانی و تعریف شده حوزه خواهران شکل می‌گیرد.

23 تیرماه تا 21 مردادماه فرصت ثبت نام در حوزه خواهران استان اصفهان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه تعلیم و تربیت و استاد پروری در جوامع دانش آموزی و دانشگاهی کشور، اهداف پژوهشی در حوزه های علمیه و فرهنگسازی تعلیم و تربیت عمومی در سطح جامعه، حوزه‌های علمیه خواهران بنا گذاشته شده است، اظهار کرد: امروزه حوزه‌های علمیه خواهران در سطح 2، سطح 3 و سطح 4 طلاب بسیاری را مشغول به تحصیل دارد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 7 هزار نفر فارغ التحصیل و بیش از 6500 نفر مشغول به تحصیل در سطح دو حوزه علمیه خواهران حضور دارند. از 23 تیرماه تا 21 مردادماه فرصت ثبت نام حوزه علمیه خواهران است که این آغاز ثبت نام مصادف با میلاد با سعادت امام رضا(ع) شده است و علاقمندان می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند و در آزمون سطح 2 شرکت کنند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به رشد قبال توجه طلاب مشغول به تحصیل در حوزه خواهران استان اصفهان، تصریح کرد: حدود 5 هزار در سطح 2 و 820 نفر در 7 گرایش سطح 3 و 90 نفر نیز مشغول به تحصیل در سطح 4 هستند، همچنین  در سال تحصیلی پیش رو بالغ بر 1200 نفر ظرفیت پذیرش سطح 2 ما در حوزه علمیه خواهران اصفهان است که پس از آزمون کتبی و مصاحبه ورودی گزینش خواهند شد و امکان استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان عنوان کرد: بیش از 2 هزار مبلغ و 500 نفر استاد مشغول به تدریس از دستاوردهای حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است که ظرفیت قابل توجهی را ایجاد کرده. تفاوت‌های زیربنایی و آموزشی میان حوزه برادران و خواهران وجود دارد حوزه برادران بیشتر گرایش به سبک سنتی دارد اما حوزه خواهران سیستم آموزشی بیشتر در حوزه تخصصی است و پس از سطح 2 گرایش های تخصصی آغاز می‌شود.

مدرسان ارزنده‌ای در حوزه خواهران تربیت شده‌اند

وی با بیان اینکه امروزه مبلغان و مدرسان بسیار ارزنده‌ای در حوزه علمیه خواهران حضور دارند، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه و حوزه در حوزه علمیه خواهران کنونی تربیت شده‌اند، تولید مقالات علمی برجسته در سطح کشور، 70 جلد کتاب که در نمایشگاه کتاب به جامعه علمی عرضه شد و تعداد زیادی مبلغ و حافظ قرآن کریم از جمله دستاوردهای حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است، علیرغم اینکه نظام‌مندی حوزه خواهران زمان طولانی ندارد اما دستاوردهای خوبی داشته است و قطعا مسیر مهمی پیش رو داریم و واقعا خروجی‌های حوزه علمیه خواهران در سطح جامعه اثرگذار بوده‌اند و فعالت علمی بسیار مفیدی دارند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به تعامل‌های مثبت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با دانشگاه، مراکز علمی و آموزشی معتبر، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج، گفت: ما در سطح استان اصفهان 7 هزار دانش اموخته داریم و مصمم هستیم از این دانش آموختگان کمال استفاده را ببریم کما اینکه اکنون در پی تفاهم نامه های مشترکی هستیم تا تعامل دو سویه‌ای با نهادهای مختلف برای استفاده از ظرفیت دانش آموختگان خود را داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان آموزش دادن سبک زندگی و همسرداری و فرزندداری و تربیت جامعه را از رسالت‌های حوزه علمیه خواهران دانست و تصریح کرد: باید زنانی را تربیت کنیم که جامعه را تربیت کنند، بر اساس روش‌های صحیح و تربیت دینی باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که خانم‌های حوزوی بهترین مادر و بهترین همسر باشند، ما در مکتبی درس خوانده‌ایم که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند جهاد زن بهترین همسرداری است. اگرچه برخی از چنین روایاتی  دیدگاه‌هایی برداشت ناصحیح می‌کنند اما حقیقت این است که اگر زن بتواند خوب مادری و همسرداری کند و تربیت صحیح به فرزندانش ارائه دهد و تربیت صحیح را به جامعه عطا کند آن وقت جامعه به آرامش و رشد و ثبات خواهد رسید.

وی پیرامون گرایش‌های تخصصی سطح 3 خاطرنشان کرد: رشته‌های تفسیر، کلام، تاریخ، تربیت دینی کودک و مطالعات زنان، از جمله رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان است، دوران تحصیل در حوزه علمیه خواهران رایگان است و تسهیلات آموزشی در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد و امتیازاتی نیز در حوزه تبلیغی به طلاب خواهر ارائه خواهد شد. همچنین در دوره‌های پاره وقت نیز امکان تحصیل برای خواهران علاقمند به دروس حوزوی و علوم دینی وجود دارد.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان هنوز به سطحی نرسیده که نیازمند درس خارج باشد، عناون کرد: عمده خواهران پس از طی تحصیلات خود گرایش به فعالیت در حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی دارند و هنوز گرایش جدی نسبت به درس خارج وجود نداشته است، ضمن اینکه خواهران در حال تحصیل در سطح 4 هنوز به مقطع فارغ التحصیلی از این سطح نرسیده‌اند و نیازی به دروس خارج احساس نشده است اگرچه برخی خواهران که در گذشته در حوزه خواهران در گذشته تحصیل کرده‌اند و اشتغال سنتی به تحصیلات حوزوی دارند در دروس خارج علما حضور دارند که این خارج از سازماندهی سیستم تحصیلی ما است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات