۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۱۳۳۲۹
امام جمعه شهرکرد:

عبور از برجام و مذاکره و تکیه بر داشته ها رمز موفقیت کشور است

عبور از برجام و مذاکره و تکیه بر داشته ها رمز موفقیت کشور است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: باید از برجام و مذاکره عبور کنیم و به دنبال داشته‌های خود باشیم تا مشکلات کشور برطرف شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در جمع برخی از مسؤولان اجرایی این استان، با اشاره به بحث برجام و سؤالی که در ذهن عموم مردم در این رابطه مبنی بر اینکه چرا اجازه مذاکره توسط رهبر انقلاب داده شد؟ وجود دارد، گفت: همه می‌دانند که رهبر انقلاب موافق مذاکره نبودند و بار‌ها هم گفتند که موافق نیستم، اما در نهایت اجازه دادند که اجازه دادنشان همراه با دو نکته مهم و کاربردی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مذاکره مشروط را پذیرفتند، اظهار کرد: ایشان مذاکره با شرایط ۹ گانه را پذیرفتند که اگر به این شرایط عمل می‌شد، اجرای برجام به این مرحله نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت امید با شعار مذاکره با آمریکا روی کار آمد و از مردم رأی گرفت، اظهار کرد: پس از رأی آوردن دولت با این شعار، در فضای جامعه یک گفتمان در این راستا شکل گرفت که نباید بی پاسخ می‌ماند به همین دلیل رهبری علی رغم اینکه از نتیجه مذاکرات باخبر بودند و می‌دانستند بی فایده است، اجازه مذاکرات در قالب برجام را مشروط صادر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه شعار انتخاباتی آن‌هایی که می‌گفتند می‌توانیم تحریم نداشته باشیم و چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد، عملی نشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برجام امتیاز‌هایی را دادیم، اما چرخ سانتریفیوژ‌ها نچرخید، تحریم‌ها برداشته نشد و مشکلات اقتصادی هم رفع نشد که باید مسؤولان مربوطه پاسخ گو باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها در برجام به وعده هایشان عمل نکردند و نمی‌توانند عمل کنند، ابراز کرد: باید از برجام و مذاکره عبور کنیم و به دنبال داشته‌های خود باشیم تا مشکلات کشور برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمن مهمترین خواسته امروز مردم و رهبری از مسؤولان است، تصریح کرد: اگر تاریخ را مرور کنیم می‌بینیم که هر چه داریم در سایه مقاومت به دست آمده است و این همان چیزی است که رهبری از ما می‌خواهد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات