۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۳۴۰

نگاهی به فعالیت های مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت

نگاهی به فعالیت های مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت
رییس مرکز توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت و از انتشار دوازده کتاب به همت این مؤسسه خبر داد.

عابدین سیاحت اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: انتشار نشریه مطالعات تطبیقی حقوق بشر و نشریه صلح و عقلانیت به پنج زبان فارسی، عربی انگلیسی، آذری  و استانبولی همچنین نشریه دین و دین داری به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی از جمله فعالیت های این مرکز  است.

رییس مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت ادامه داد: تاکنون دوازده کتاب از سوی این مؤسسه به زبان های مختلف در حوزه صلح و فرهنگ و عقلانیت منتشر شده است.

وی با اشاره به کنفرانس های برگزار شده از سوی مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت اظهار کرد: برگزاری کنفرانس بین المللی مناسبات علوم انسانی و تمدن اسلامی آذر 95 در آلمان و اسفند 95 در قم، برگزاری همایش اسلام در محیط زیست با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه، مشارکت در برگزاری کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تأثیر گذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش های دینی از جمله فعالیت های این مرکز است.

اسنفدیاری ادامه داد: برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در اسفند 97 در جزیره کیش با حضور 22 ملیت، همچنین برگزاری کرسی ها و نشست های علمی از دیگر فعالیت های مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت است؛ دومین کنفرانس صلح پژوهی نیز در حال فعالیت است که در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه بین الملی نظریه پردازان به تازگی زیر نظر مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت ایجاد شده که به برگزاری نشست های علمی و کرسی های ترویجی با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی می پردازد و امروزه در مرحله فراخوان برای پذیرش افراد در سطح نخبگانی جامعه است.

رییس مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت اضافه کرد: این اتحادیه تلاش می کند تمامی صاحب نظران در حوزه صلح و عقلانیت و علوم اسلامی و انسانی را پشتیبانی کرده و حتی در صورت نیاز برای تبدیل شدن ایده ها به نظریه دوره های آموزشی برگزار می کند.

وی با اعلام خبر تأسیس خبرگزاری رصدبانان گفت: این خبرگزاری در بحث های تخصصی حقوق بشر فعالیت خواهد کرد و بزودی رونمایی شده و در ماه های آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

اسفندیار مؤسسه آموزشی صدر را از زیر مجموعه های مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت معرفی کرد و افزود: این مرکز در زمینه برگزاری کوتاه مدت و بلند مدت زبان، ایران شناسی، استان شناسی، فرهنگ شناسی و تمدن شناسی فعالیت می کند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات