۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۳۴۶
رییس جامعة‌ المصطفی:

افتخار المصطفی نشر معارف علوی و رضوی در جهان است

افتخار المصطفی نشر معارف علوی و رضوی در جهان است
حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جامعةالمصطفی برای ادامه دادن مسیر پرافتخار خود، نیازمند نسلی از مدیران و کارکنان پرانگیزه، فداکار و مخلص است

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن ولادت باسعادت امام رئوف، حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، در سازمان مرکزی جامعة‌المصطفی برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رییس المصطفی، در این مراسم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: ملت و کشور ما افتخار دارند مهمان کرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خدمت‌گزار آستان مقدس حضرت ثامن‌‌الحجج(ع) بوده، از الطاف و کرامات آن حضرت بهره‌مند هستند. به برکت وجود مقدس حضرت(ع)، قرن‌ها مشکلات و فتنه‌ها از این سرزمین دفع شده است.

وی، در ادامه، با قرائت ابیاتی از اشعار «دعبل خزاعی»، ادیب، عالم، مدیحه‌سرا و ذاکر فضایل اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، اظهار داشت: حضرت امام رضا(ع) پس از آن که دعبل یکی از اشعارش را خواند، فرمودند که قبر مطهر ایشان در سرزمین طوس، پناهگاه مؤمنان در فتنه‌ها و طوفان‌های آخرالزمان خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی برعهده داشتن وظیفه نشر معارف علوی(ع) و رضوی(ع) را در جهان افتخاری بزرگ برای المصطفی دانست و گفت: در روایتی از امام رضا(ع) تأکید شده است که لطف ویژه خداوند شامل افرادی است که امر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را با آموختن و نشر علوم و معارف ایشان زنده می‌دارند و در ادامه نیز فرمودند اگر مردم عالم، با زیبایی‌های کلام و معارف ما آشنا شوند، بدون هیچ اجباری آنها را خواهند پذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی فعالیت در جامعةالمصطفی را توفیقی بزرگ برای همه خدمت‌گزاران در این مجموعه برشمرد و تأکید کرد: توفیق این خدمت با هیچ متاع دنیوی مقایسه‌شدنی نیست. امانتی که امروز به دست ما رسیده است و حامل آن برای نسل آینده هستیم، با مجاهدت افرادی به دست آمده است که با تحمل و ایستادگی در برابر مشکلات و رنج‌های بی‌شمار، در این مسیر ثابت‌قدم بودند و مشمول پاداش الهی شدند.

وی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات مدیران و مسئولان پیشین المصطفی، که در سختی‌ها و مشکلات فراوان، مخلصانه و فداکارانه ایستادگی نمودند، ادامه داد: ما در جامعةالمصطفی در برابر اولیا و ائمه هدی(علیهم‌الاسلام) و امام هشتم، حضرت ثامن‌الحجج(ع) بار دیگر بر عهد و پیمان خود تأکید می‌کنیم تا در مسیر ترویج معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در سراسر جهان و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت گام برداشته، در این راه ثابت‌قدم بمانیم.

رئیس المصطفی، در پایان، وجود مشکلات و دشواری‌ها را در مسیر الهی طبیعی خواند و تصریح کرد: جامعةالمصطفی برای ادامه دادن مسیر پرافتخار خود، نیازمند نسلی از مدیران و کارکنان پرانگیزه، فداکار و مخلص است که خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی المصطفی سرشار از چنین روحیه‌ای است.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، مدیحه‌خوانی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت ثامن‌الحجج، امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات