۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۳۵۳
امام جمعه شاهرود مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت آستان قدس برای کاهش محرومیت و ایجاد اشتغال

ضرورت استفاده از ظرفیت آستان قدس برای کاهش محرومیت و ایجاد اشتغال
امام جمعه شاهرود گفت: از توان و ظرفیت آستان قدس رضوی برای کاهش محرومیت در جامعه و ایجاد اشتغال و زمینه سازی ازدواج به هنگام جوانان در شهرستان‌ها استفاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی شب گذشته در آیین آغاز عملیات احداث پروژه موقوفه علی بن موسی الرضا (ع) در شهرستان شاهرود با بیان اینکه انفاق و صدقه با همه محسنات خود تمام می‌شود، اما وقف خیری ماندگار و صدقه جاریه است که برکات و آثار آن پایان ناپذیر خواهد بود و به همین دلیل از وقف در روایات به عنوان چشمه جوشان خیر و نیکی یاد شده است.

امام جمعه شاهرود با تأکید برنقش وقف و نیات خیرخواهانه واقفان در رفع مشکلات جامعه و احیاء و گسترش ارزش‌های دینی، خاطر نشان کرد: شهرستان شاهرود نسبت به همسایه خود شهرستان دامغان در بحث موقوفات آستان قدس رضوی عقب‌تر است و البته این نکته از افتخارات مردم مؤمن دامغان است که رتبه نخست در این مبحث را در استان سمنان به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در این شهرستان به ویژه وقف‌هایی با نیات مبتنی بر نیاز‌های روز جامعه، تصریح کرد: گشایش دفاتر آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها از جمله شهرستان شاهرود ظرفیت و امکانی راهگشا برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به محرومان و نیازمندان است.

وی با اشاره به احداث موقوفه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان شاهرود به عنوان فرصتی مغتنم برای گسترش وقف، اضافه کرد: مردم نیک اندیش شاهرود همواره از گذشته تا امروز پیش رو در اعمال خیر و اهل زیارت بویژه عرض ارادت به آقا امام رضا (ع) بوده اند و اکنون نیز از این امکان ایجاد شده نباید به سادگی عبور کنند.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر ضرورت استفاده از توان و ظرفیت آستان قدس رضوی برای کاهش محرومیت در جامعه و ایجاد اشتغال و زمینه سازی ازدواج به هنگام جوانان، اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که می‌تواند در شرایط سخت اقتصادی فعلی بسیار مفید باشد ساخت مسکن با کمک خیران و اجاره حداقلی برای زوج‌های جوان و نیازمندان است که می‌تواند به برکت امام رضا (ع) برای جوانان راه گشا باشد.

گفتنی است، همزمان با ایام ولادت مسعود حضرت امام رضا (ع) یک باب منزل مسکونی از سوی خانواده خیر ابوالقاسمی با نیت ساخت مسکن برای محرومان وقف آستان قدس رضوی شد که در آینده نزدیک ساختمانی مشتمل بر شش طبقه با هدف عمل به نیت واقف در این مکان ساخته خواهد شد./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات