۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۳۳۵۵
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

امت اسلام و آزادی خواهان نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی بی تفاوت نباشند

امت اسلام و آزادی خواهان نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی بی تفاوت نباشند
عضو فراکسیون روحانیت با تأکید بر لزوم پیگیری وضعیت شیخ زکراکی از سوی وزارت خارجه گفت: امت اسلام و آزادی خواهان نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص آخرین وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، گفت: بر اساس تماس تلفنی برقرار شده با پسر شیخ زکزاکی مطلع شده‌ایم که وضعیت ایشان در مرز بحران مطلق است.

وی ادامه داد: میزان سم موجود در بدن ایشان به حدی بالا است که هر لحظه ممکن است ایشان را از بین ببرد.

حجت الاسلام پژمانفر در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان از سم موجود در خون رهبر شیعیان نیجریه نشانه‌ای بر ترور ایشان است، عنوان داشت: اطلاع دقیقی از اتفاقات رخ داده در نیجریه کسب نکرده‌ایم، اما به یقین می‌توان گفت که شیخ زکزاکی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است.

نماینده مردم مشهد در بهارستان تصریح کرد: ظلمی که در حق شیخ ابراهیم زکزاکی روا داشته شده، باید یک جهان را حساس کند و به جز مسلمانان تمامی آزادی‌خواهان جهان برای این موضوع حساس شوند.

حجت الاسلام پژمانفر با انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور، تاکید کرد: بنده برای پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی در صحن علنی پارلمان از وزیر امور خارجه سوال کردم، اما ایشان با یک سلسله پاسخ‌های کلی هیچگونه جواب روشنی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارتخانه متبوع خود ارائه ندادند.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی دستگاه دیپلماسی ما امروز این است که هر مساله‌ای که در جهان می‌تواند آمریکا و ایادی او را حساس کند، اصولا مسکوت گذاشته می‌شود. زمانی که یک دستگاه دیپلماسی تمامی توان خود را برای یک سلسله مذاکرات بی نتیجه به اسم «برجام» می‌گذارد، نتیجه جز وضعیت منفعلانه موجود نخواهد شد.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت پارلمان در پایان اظهار داشت: بیم این را داریم که سرنوشت شهید شیخ «نمر» در خصوص شیخ ابراهیم زکزاکی تکرار شود./856/ت302/ق

ارسال نظرات