۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۳۳۶۷
رئیس کل دادگستری قزوین:

دستگاه قضا اجازه ظلم به کارگران را نمی‌دهد

دستگاه قضا اجازه ظلم به کارگران را نمی‌دهد
حجت الاسلام قدرتی گفت: بقای اقتصادی و صنعتی کشور در گرو تلاش های صادقانه کارگران است، از این رو دستگاه قضا اجازه ظلم و تضییع حق کارگران را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نورالله قدرتی در جلسه رؤسا و اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگی استان قزوین، اظهار داشت: چرخ اقتصاد و صنعت این کشور به دست توانمند کارگران این سرزمین اداره می شود و اگر امروز صنایع ما در استان به موفقیت هایی در عرصه های کشوری و جهانی دست یافته اند به جهت تلاش همین کارگران است.

وی بیان کرد: دین مبین اسلام نیز بارها در خصوص مقام و اهمیت کارگر و نقش کار در ترفیع شخصیت و روحیه فرد مسلمان سخن گفته است اما با این شرایط گاهی میبینیم برخی به ناحق در تلاشند تا حقوق جامعه کارگری را تضییع کنند.

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: خوشبختانه امروز کانون های کارگری با هدف رسیدگی به مشکلات حوزه کار و صنعت در استان ایجاد شده است و دستگاه قضا نیز آماده همکاری با این کانون هاست تا اجازه ندهیم در این استان ظلمی در حق کارگران انجام شود چرا که بی توجهی به مقام کارگران و زحمات آنها بزرگترین ظلم به این جامعه بزرگ است.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی نیز از نهادهایی است که به منظور حمایت از این اقشار در کشور ایجاد شده است و امروز توانسته در این حوزه به افتخاراتی نائل شود.

وی گفت: ادامه حیات و پویایی این سازمان نیز با وجود کارگران و جامعه کارگری پویا محقق می شود از این رو نباید به نقش این فعالین بزرگ اقتصادی با بی توجهی نگاه شود، چراکه در کنار سختی فراوان کار این افراد، بدون حضور آنها صنایع نمی توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری قزوین همچنین بیان کرد: البته باید از سرمایه گذاران و فعالین صنعتی استان نیز تشکر کرد چرا که فعالین اقتصادی و صنعتی در شرایط امروز کشور بزرگترین اقدام خیرخواهانه است در حالی که افراد میتوانسته اند سرمایه های خود را با انباشت به سودهای فراوانی برسانند اما با تزریق در صنعت موجب کارآفرینی و تولید در کشور شده اند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: اگر قدر این فعالین اقتصادی دانسته نشود یعنی متوجه تلاش های این گروه نشده ایم و نمیتوانیم به خوبی از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضا همراه با مسئولین استانی از تضییع حقوق کارگران در استان قزوین جلوگیری و مدافع حقوق سرمایه گذاران، فعالین اقتصادی و کارگران در جامعه خواهد بود.

64 درصد از افراد جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

سیروس نصیری مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: افتخار ما این است که در استان قزوین در خدمت جامعه کارگری این استان هستیم و امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم خدمت رسانی به 64 درصد جامعه در استان قزوین در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود.

وی گفت: از این جمعیت نزدیک به 72 هزار خانوار در استان قزوین از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند که هشت هزار نفر از این افراد از مقرری بیمه بیکاری بهره مند هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: هر ماه 143 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مستمری ها در استان قزوین هزینه می شود و خوشحالیم که با وجود مشکلت اقتصادی فراوان در سازمان در روند پرداخت تعهدات ما مشکلی وجود ندارد.

نصیری افزود: سازمان تامین اجتماعی امروز خود را حامی جامعه کارگری می داند و در شرایط سخت اقتصادی اجازه نخواهد داد جامعه هدف این سازمان متضرر شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه سال هاست سخت از مشکلات مالی در این سازمان مطرح است اما هر ساله با طرح های تشویقی استفاده کارفرمایان از خدمات بیمه ای مد نظر بوده است و با اجرای طرح هایی نظیر تخفیف و معافیت های 20 درصدی رای کارفرمایان در تلاشیم تا از کارآفرینی و ایجاد بستر تولید در استان حمایت کنیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات