۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۳۳۷۵

آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینی شاهرودی برگزار شد

آیین هفتمین روز درگذشت آیت الله حسینی شاهرودی برگزار شد
مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از علمای عالیقدر جهان تشیع شامگاه گذشته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این مراسم جمع کثیری از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام فاضل کدکنی از اساتید حوزه علمیه مشهد در مراسم بزرگداشت این عالم برجسته جهان تشیع گفت: انسان‌های وارسته‌ای چون آیت الله حسینی شاهرودی پس از وفات نیز حیاتشان در این دنیا ادامه دارد؛ چراکه با سال‌ها مجاهدت علمی و دینی و تربیت شاگردان بسیار همیشه یاد و نامشان زنده خواهد ماند.

وی بیان داشت: مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی در خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت و پدر ایشان نیز از عالمان برجسته دین محسوب می‌شود و این فرد در خانواده‌ای پرورش یافته است که از احیا کنندگان پیاده روی اربعین هستند.

این استاد برجسته علوم دینی و حوزوی اظهار داشت: ساده زیستی یکی از برجسته ترین ویژگی‌های اخلاقی آن عالم وارسته است و وی در اخلاق سرآمد بود.

حجت الاسلام فاضل کدکنی گفت: خدمات بیشماری را آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از خود برجای گذاشت که از جمله آنها تهیه مسکن برای طلاب خارجی و پیگیری برای بیمه طلبه‌ها است.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در خانواده ای متدین و مذهبی در 1344 هجری قمری در نجف اشرف چشم به جهان گشود و سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت علمی و دینی در سن 94 سالگی به دلیل عدم عارضه قلبی از دنیا رفت.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات