۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۱۳۴۰۷

برگزاری انتخابات شورای فرانسوی آیین اسلام

برگزاری انتخابات شورای فرانسوی آیین اسلام
انتخابات «شورای فرانسوی آیین اسلام» (CFCM) که به‌عنوان نهاد نمایندگی جامعه مسلمانان فرانسه راه‌اندازی شده است، ۲۷ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا،از پایان دوره حمد اوغراث، رییس کنونی این شورا تا برگزاری انتخابات جدید، «دلیل بوبکر»، رییس سنی این شورا که ۷۸ سال دارد و رییس مسجد بزرگ پاریس است، زمام امور این نهاد را در دست خواهد داشت.

در نشستی که مسؤولان این شورا در ۱۶ ژوئن(۲۶ خردادماه) در مسجد بزرگ پاریس برگزار کردند، درخواست اکثریت مسؤولان مبنی بر برگزاری شوراهای منطقه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطرح شد.

مسؤولان منطقه‌ای که در عرصه میدانی عملکرد موفق‌تری دارند خواستار ایفای نقش بیشتری هستند و در نشست اخیر مسؤولان ملی شورا که بیشتر از چهره‌های نزدیک به دولت‌های الجزایر، مراکش یا ترکیه بودند، اعلام کردند که قرار است شوراهای منطقه‌ای این نهاد به زودی در استان‌های فرانسه فعال شود.

در نشست ۱۶ ژوئیه، تاریخ جدید انتخابات ۱۹ اکتبر(۲۷ مهرماه سال جاری) در استان‌های فرانسه و ۳ نوامبر(۱۲ آبان‌ماه) نیز انتخابات داخلی منتخبین برای تعیین هیت رییسه این نهاد اعلام شد.

مسؤولان شورا به جای تمدید ریاست حمد اوغراث، ریاست کنونی شورا تصمیم گرفتند دلیل بوبکر، رییس سنی شورا را برای دوره انتقالی تا برگزاری انتخابات و تعیین تیم جدید، برگزینند. وی پیش‌تر در دو نوبت ریاست این شورا را عهده‌دار بود.

بوبکر که از چهره‌های نزدیک به دولت الجزایر است در همان ابتدای راه‌اندازی شورا از سوی «نیکلا سارکوزی»، رییس‌جمهور فرانسه در سال ۲۰۰۳ ریاست این شورا را در دست گرفت./847/ب

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه

ارسال نظرات