۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۴۱۷
رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین مطرح کرد؛

پیش بینی افزایش ۲برابری زائران اربعین سال جاری به علت حذف ویزا

پیش بینی افزایش ۲برابری زائران اربعین سال جاری به علت حذف ویزا
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور از پیش بینی افزایش بیش از ۲برابری زائران اربعین حسینی سال جاری در کشور به علت حذف ویزا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با توجه به حذف ویزا افزایش زایر در اربعین امسال پیش بینی می شود به طوری که می توان انتظار داشت سه الی ۳.۵ میلیون جمعیت حضور در عراق پیدا کند.

وی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۴۸۰ هزار زایر ایرانی و دو هزار نفر از اتباع از مرزهای کشور خارج و راهی سفر اربعین شدند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور گفت: حرکت اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی است و باید مراقبت کنیم اربعین به سمت ایرانی بودن سوق پیدا نکند. در اربعین مسئولیت حوزه فرهنگی بر عهده ما است به طوری که باید مسائلی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تکریم مردم عراق با توجه به فرهنگ و سنت های آنها به عنوان میزبان بسیار مهم است و باید مسئولین حوزه فرهنگی اربعین در این حوزه بسیار تلاش کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور خاطر نشان کرد: در طول سفر اربعین نحوه مواجهه با فرهنگ عراق مهم است در این خصوص سال‌های اول دارای مشکلاتی بودیم که در سال های اخیر این قبیل مسایل در بین ایرانی ها رفع شده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: تقویت مرجعیت دینی در اربعین مهم است و نباید کاری انجام شود که تضعیف مرجعیت دینی در عراق را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت در اربعین مساله حمل و نقل نیز مطرح می شود که در این راستا سعی شده که افراد بیشتر با خودروی شخصی سفر کنند و پارکینگ ها و زیرساخت هایی نیز قرار است با همکاری استانداری استان ایلام و خوزستان و البته شاید کرمانشاه نیز از طریق مرز خسروی فراهم شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور گفت: به دنبال افزایش جمعیت تعداد موکب ها نیز در اربعین امسال افزایش پیدا می کند و باید راه های مشارکت در تامین غذا به مردم ارایه شود. در اربعین امسال باید انتظارات مردم مدیریت و کاهش پیدا کند.

وی در خصوص سفر بانوان برای پیاده روی اربعین افزود: بانوان سعی کنند که به تنهایی سفر نکنند و در مسیر نیز جز با محارم خود به خانه ای نروند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات